مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: برای سمن‌های فعال در حوزه جوانان تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود چهار درصد اختصاص یافته است تا بتوانند در حوزه اشتغال فعالیت مناسب داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 25 April 2018
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: برای سمن‌های فعال در حوزه جوانان تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود چهار درصد اختصاص یافته است تا بتوانند در حوزه اشتغال فعالیت مناسب داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رسول منعم در ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: دستگاه ورزش استان با توجه ویژه به امور اجرایی سمن ها، در تلاش برای ساماندهی اشتغال از طریق سمن‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ سمن در سطح استان فعالیت دارند افزود: استقبال بسیار خوبی برای تشکیل سمن‌های جدید شده است و هم اینک نیز ۱۱۰ سمن در انتظار اخذ مجوز رسمی برای فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری ثبت شده تعداد دختران در استان همدان بیش از پسران است و هم اکنون ۳۰۵ هزار و ۹۹۸ دختر و ۳۰۲ هزار و ۵۳۳ تن پسر با میانگین سنی ۱۹ تا ۲۸ سال در همدان زندگی می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: ۱۹۸ مصوبه در سال گذشته برای جوانان به تصویب رسید که در راستای توجه ویژه به امور آنان است.

منعم افزود: همچنین در سال گذشته به ۳۲ هزار و ۲۵ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شد که نسبت به سال ۹۵ از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: در سال ۹۵ تسهیلات پرداخت شده ازدواج در سطح استان ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته با ۳۰ درصد رشد به سه هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های گسترده‌ای را برای هفته جوان در استان مصوب کرده ایم، گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار سمن‌های فعال استان در حوزه جوانان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان ورزش استان در ۲ سال گذشته از مهمترین برنامه‌های دستگاه ورزش در هفته جوان است.

منعم اجرای جشنواره علی اکبر با محوریت سمن‌ها، تجلیل از جوانان نمونه استان، صدور جوان کارت با خدماتی متعدد برای جوانان، دیدار دبیران سمن‌ها با مسئولان استانی، تقدیم گل به جوانان در پیاده راه بوعلی، همایش پیاده روی جوانان، نشست سمن‌ها با اصحاب رسانه و برگزاری جشنواره‌های متعدد مذهبی را از دیگر برنامه‌های دستگاه ورزش همدان در هفته جوان عنوان کرد.

استان همدان با حدود یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفر جمعیت ۲.۲ درصد از جمعیت کشور را در خود جای دادشه و دارای بیش از ۶۰۰ هزار جوان است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار