با همه تفاوت‌ها یک نقطه مشترک بین همه شرکت‌کنندگان وجود داشت چراکه همه یک شعار واحد داشتند و یک پرچم را دست گرفته بودند و اعلام انزجار آن‌ها از آمریکا و اسرائیل یکصدا بود و فرقی نمی‌کرد؛ پیر و جوان و از همه نسل‌های انقلاب آمده بودند، اما حضور نسل‌های سوم و چهارم بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل بود تا بگویند با تمام مشکلات معیشتی پای انقلاب خود هستند.
کد خبر: ۵۶۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 11 February 2018
مردم دیار هگمتانه با حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن طلیعه ۴۰ سالگی انقلاب را جشن گرفته و حماسه دیگری در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی ایران رقم زدند.

به گزارش مهر؛ طبق پیش بینی مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن امسال تماشایی بود و مردم همدان امروز حماسه‌ای تماشایی را رقم زدند و با حضور خود در این راهپیمایی با آرمان‌های حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا بیعتی دوباره کردند.

امروز از دقایق ابتدایی صبح همدان رنگ و بوی دیگری داشت و همه از پیر تا جوان، زن و مرد با هر لباس و شغل و تفاوتی آمده بودند و به سمت میعادگاه و محل تجمع راهپیمایی در میدان امام‌زاده عبدالله همدان حرکت می‌کردند.

یک نقطه مشترک بین شرکت‌کنندگان وجود داشت و یک شعار واحد داشتند

با همه تفاوت‌ها یک نقطه مشترک بین همه شرکت‌کنندگان وجود داشت چراکه همه یک شعار واحد داشتند و یک پرچم را دست گرفته بودند و اعلام انزجار آن‌ها از آمریکا و اسرائیل یکصدا بود و فرقی نمی‌کرد؛ پیر و جوان و از همه نسل‌های انقلاب آمده بودند، اما حضور نسل‌های سوم و چهارم بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل بود تا بگویند با تمام مشکلات معیشتی پای انقلاب خود هستند.

بیشتر مردم با گوشی‌های همراه خود از این شکوه عظمت و جمعیت تصویر می‌گرفتند و خاطره ثبت می‌کردند و بازار سلفی گرفتن در این میان بسیار گرم بود.

همچنین ورزشکاران و رزم آوران نیز در مسیر راهپیمایی به اجرای حرکات نمایشی می‌پرداختند.

مردم همدان با حضور چشمگیر خود تو دهنی محکمی به دشمنان قسم‌خورده انقلاب زدند
آری با تمام تبلیغات سویی که شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های معاند برای درهم شکستن صفوف مردم در این روز داشتند و می‌خواستند مردم از انقلاب خود ناامید شوند، اما مردم همدان با حضور چشمگیر خود تو دهنی محکمی به این دشمنان قسم‌خورده انقلاب زدند و نشان دادند که هیچ‌کدام از تبلیغات سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده آن‌ها تأثیری نخواهد داشت.

مردم همدان مسیر امام‌زاده عبدالله تا آرامگاه بوعلی سینا را با شعار‌های انقلابی خود پر کردند تا همه بدانند که این انقلاب متصل به انقلاب نهایی و ظهور منجی عالم بشریت خواهد شد و تا پرچم را به دست مهدی فاطمه نرسانند کوتاه نخواهند نشست.

حضور پرشور خبرنگاران و عکاسان نیز قابل توجه بود به طوری که در بالای ساختمان‌ها، ماشین‌های آتش‌نشانی و هرجایی که بلندی بود خود را می‌رساندند تا بتوانند به جمعیت بیشتر تسلط داشته و تصاویر و فیلم‌های خوبی مخابره کنند.

مسیر انتهایی راهپیمایی مردم همدان در آرامگاه بوعلی سینا بود که مردم در این مکان تجمع کردند و در ابتدای مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در آرامگاه بوعلی سینا، گروه ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان همدانی به اجرای سرود پرداختند.

همچنین گروه سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران تیپ ۳ زرهی شهید قهرمان چند سرود انقلابی را اجرا کردند.

در این میان خبرنگار مهر به جمع راهپیمایان رفت و با برخی از آنان به گفتگو پرداخت.

اکبر اسدی جوان همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب از چندین ماه قبل تبلیغات گسترده خود را برای کمرنگ کردن حضور جوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن آغاز کرده بودند تا جوانان نسل سوم و چهارم را از این انقلاب ناامید کنند.

وی بابیان اینکه امروز در همدان شاهد بودیم که اکثر شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از نسل سوم و چهارم انقلاب بودند، گفت: جوانان این مرز و بوم بار دیگر با آرمان‌های امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب بیعت کردند تا نشان دهند همچون پدرانشان پای این انقلاب هستند.

هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را از راه انقلاب منحرف کند

این جوان همدانی بابیان اینکه هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را از راه انقلاب منحرف کند، گفت: کسی منکر مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان نیست و ما به مسئولان دراین‌باره اعتراض داریم و می‌خواهیم عدالت اجتماعی در جامعه برقرار شود.

اسدی عنوان کرد:، اما تمام این مشکلات معیشتی و بیکاری مانعی نیست که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نکنیم، چون ما برای این انقلاب هزاران هزار شهید داده‌ایم و نباید بگذاریم خون این شهیدان پایمال شود.

آن‌طرف‌تر پیرمردی که عصا به دست و به‌سختی راه می‌رفت خود را رسول احمدی معرفی کرد و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توانایی راه رفتن ندارم و بسیار به‌سختی حتی با عصا می‌توانم چند متر راه بروم، اما امروز نتوانستم در خانه بنشینم.

آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

احمدی افزود: ۴۰ سال پیش ما انقلاب کردیم تا دست آمریکا و اسرائیل به این مرز و بوم نرسد و امروز در این دوران حیاتی که دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب است آمده ایم که باز هم بگویم به گفته معمار کبیر انقلاب آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این پیرمرد همدانی خطاب به مسئولان نظام گفت: مسئولان باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند و نگذارند بذر ناامیدی در دل جوانان رشد کند چراکه امروز جوان ما به غیر از یک شغل مناسب هیچ‌چیز دیگر نمی‌خواهد و به نظرم این حق طبیعی یک جوان است.

احمدی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد از همین مسیر جوانان را ناامید کنند، اما امروز نسل‌های جوان انقلاب مشت محکمی بر دهان این یاوه‌گویان زدند.

زهرا لطفی یکی از دختران جوان همدانی نیز در گفتگو با مهر بابیان اینکه تا پای جان برای این انقلاب خواهیم ماند، اظهار داشت: با توجه به اتفاقات چند هفته گذشته و اغتشاشات مختلفی که صورت گرفت این ۲۲ بهمن از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سال قبل برخوردار بود.

این دختر همدانی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: مشکلات اقتصادی زیادی در جامعه وجود دارد و باید برای حل آن‌ها اقدام شود و بدانیم مردم انقلاب خود را فدای سختی هایشان نمی‌کنند

لطفی عنوان کرد: همان‌طور که امروز جوانان برای انقلاب و امام و رهبری آمدند مسئولان باید دست این جوانان را بگیرند و برای مشکلات آن‌ها فکری کنند.

مردم درصحنه‌های حساس حمایت خود از انقلاب را ثابت کرده‌اند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان نیز در این مراسم با اشاره به حضور حماسی مردم همدان اظهار داشت: مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی درصحنه‌های حساس حمایت خود از انقلاب را ثابت کرده‌اند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بابیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود هیچ‌کسی جرات نداشت از ناموس خود دفاع کند، بیان کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند وآفرین به رشادت و شعور و شعار شما مردم بیدار انقلاب اسلامی که همواره پای انقلاب هستید.

در پایان این راهپیمایی عظیم و گسترده مردم همدان در قطعنامه‌ای انزجار خود را از دشمنان قسم‌خورده انقلاب آمریکا و اسرائیل اعلام کردند و گفتند تا پای جان پای نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب هستند و خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار