رضايي با اشاره به تغييرات صورت گرفته درسطوح مديريتي شهرستان، ادامه داد: تمامي اين تغييرات در راستاي ارتقای توانمندي و رفع اشکالات بوده است و در ساير دستگاه ها نيز اگر نيازي به لزوم تقويت مديريت احساس شود با جديد دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 21 October 2017
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير گفت: مثبت سازي تراز تجاري براي نخستین بار و در دو سال متوالي، رفع تحريم ها در حوزه هاي گوناگون مالي، نفتي و صادرات، افزايش واردات کالاهاي سرمايه اي و واسطه اي با تکنولوژي بالا و کاهش واردات کالاهاي مصرفي، اقتصادی دولت بوده است.

به گزارش ایسنا- عبدالعظيم رضايي در نشست مشترک با اعضاي اتاق بازرگاني و فعالان اقتصادي شهرستان ملایر، افزود: نوسازي ناوگان هوايي، افزايش توليد و صادرات نفت و تحکيم جايگاه ايران در اوپک، ساماندهي پر دردسر و دشوار موسسات مالي و اعتباري، تکميل پروژه هاي نا تمام و عدم شروع پروژه جديد از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این زمینه است.

وی اظهار کرد: در سال هاي اخير مساله رونق و توسعه اقتصادي در جايگاه اول دغدغه فرمانداري ها بويژه فرمانداري ويژه ملاير قرار گرفته است بنابراین در آينده نزديک يک معاونت در حوزه برنامه ريزي به مجموع معاونت هاي اين فرمانداري افزوده خواهد شد.

رضایی گفت: هدف از این معاونت جدید این است که کارهاي مربوط به توسعه و پيشبرد مسائل اقتصادي شهرستان با سرعت، دقت و قدرت بيشتري دنبال شود.

فرماندار ويژه ملاير در ادامه بر لزوم دسته بندي مسائل بر اساس سطوح پيگيري تاکيد کرد و افزود: متاسفانه شروع کار دولت تدبير و اميد مقارن با تلنباري از مسائل و مشکلات در حوزه هاي گوناگون به ويژه حوزه اقتصاد بود.

رضايي خاطرنشان کرد: نوسانات شديد نرخ ارز، تورم شديد، رکود، رشد منفي اقتصادي، تحريم هاي مختلف يک جانبه، چند جانبه و بين المللي، کاهش شديد قيمت نفت، کاهش شديد صادرات، واردات بي رويه کالاهاي مصرفي، ايجاد و تکثير موسسات مالي غيرمجاز، شروع بي برنامه پروژه هاي متعدد بدون پشتوانه مطالعاتي و توجيه اقتصادي و اجراي ناقص و نا دقيق قانون هدفمند سازي يارانه ها ميراثي بود که به دولت يازدهم رسيد.

وی افزود: در چهار سال نخست دولت تدبير و اميد، شمار قابل توجهي از اين مسائل که مشکلات عامه مردم و فعالان اقتصادي ما بود مرتفع شد و کشور از تورم شديد بالاي 40 درصد به تورم نسبتاً معقول تک رقمي دست يافت.

فرماندار ملایر با بیان اینکه رشد اقتصادي منفي، براي چند سال متوالي، به سختي در سال 95 مثبت شد، ادامه داد: آنچه در چهارساله نخست دولت در حوزه اقتصاد محقق شد یک حماسه ماندگار در بسياري از موارد بود.

رضایب گفت: اقدامات دولت، فضاي تنفس و فعاليت را براي فعالين اقتصادي هموارتر ساخت اما هنوز اشکالاتي در بخش ها و حوزه هاي گوناگون وجود دارد که بايستي مورد توجه و پيگيري قرار گيرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم پيگيري و رفع تمامي مسائل شهرستاني فعالان اقتصادي و عموم مردم در شهرستان تاکيد کرد و افزود: نظارت دقيقي بر رفع مشکلات فعالان اقتصادي در شهرستان داشته و داريم و هيچ گونه اهمال در اين مهم را تحمل نکرده و نمي کنيم.

رضايي با اشاره به تغييرات صورت گرفته درسطوح مديريتي شهرستان، ادامه داد: تمامي اين تغييرات در راستاي ارتقای توانمندي و رفع اشکالات بوده است و در ساير دستگاه ها نيز اگر نيازي به لزوم تقويت مديريت احساس شود با جديد دنبال خواهد شد.

معاون استاندار همدان ايجاد انجمن هاي تخصصي در حوزه هاي گوناگون اقتصادي شهرستان را يکي از اهداف و دستاوردهاي مديريت ارشد شهرستان دانست و افزود: يکي از آثار و ثمرات راه اندازي اين انجمن ها را در ثبت ملي منبت و اولين جشنواره ملی " ملاير، شهر ملي منبت" شاهد بوديم که درستي در شهريور ماه گذشته اجرا شد.

رضايي با اشاره به توجه به روش ها و علوم نوين در توليد، بازاريابي، تبليغات و تجارت را از اهم وظايف فعالان اقتصادي دانست و افزود: بايد شاهد تغيير نگاه و فرهنگ در اين حوزه باشيم و برخي بايست اين مسئوليت را بپذيرند و در اين حوزه پيش گام باشند تا همگان از آثار و ثمرات آن بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در اين نشست فعالان و نمايندگان بخش هاي مختلف صنعت، کشاورزي، گردشگري و خدمات شهرستان به بيان ديدگاه ها، نظرات و مشکلات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار