فرمانده قرارگاه نجف اشرف:
فرمانده قرارگاه نجف اشرف با اشاره به اینکه ما حادثه تاریخی کربلا را درک نکردیم اما بخشی از مردم و نسل حاضر دفاع مقدس را درک کردند، افزود: در دفاع مقدس بسیاری از مردم حادثه بسیار بزرگ و نبرد نابرابر بین حق و باطل را شاهد بودند.
کد خبر: ۵۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 18 October 2017
فرمانده قرارگاه نجف اشرف گفت: حضور در جبهه‌ مقاومت امروز به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس است.

به گزارش فارس، محمدنظر عظیمی در یادواره شهید الوانی و شهید بشیری یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت اظهار کرد: در مراسم سالگرد دو تن از فرزندان امام، رزمندگان دلاو، فداکاران عرصه ایثار، مدافعان حرم و تاریخ سازان عصر حاضر قرار داریم و باید همواره قدردان این عزیزان باشیم.

وی با بیان اینکه تکلیف و وظیفه داریم از پایمردی و ایثار این عزیزان یاد کنیم، گفت: این برزگواران تربیت‌یافته مکتب اسلامی و تربیت دینی بوده‌اند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف با اشاره به اینکه همه ما توفیق عزاداری در ماه محرم را داشته‌ایم، افزود: آنچه امروز به عنوان افتخار ملت بزرگ ایران است استمرار صحنه‌های ایثار، فداکاری و پایمردی ملت ایران و تداوم صحنه کربلاست.

وی با اشاره به اینکه کربلا عرصه نبرد بین حق و باطل بود، افزود: در جبهه حق، امام مظلوم ما و یاران باوفای ایشان براساس تکلیف الهی، هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و در این راه هدیه کردند و جاودان شدند.

عظیمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به برکت روح بلند امام راحل در ایران به وقوع پیوست، اظهار کرد: صحنه تقابل بین حق و باطل مجددا تکرار شد و در جریان دوران دفاع مقدس خود را نشان داد.

وی دوران دفاع مقدس را یک واقعیت افتخارآمیز برای ملت قهرمان ایران دانست و گفت: باید همواره فرهنگ دفاع مقدس را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف با اشاره به اینکه ما حادثه تاریخی کربلا را درک نکردیم اما بخشی از مردم و نسل حاضر دفاع مقدس را درک کردند، افزود: در دفاع مقدس بسیاری از مردم حادثه بسیار بزرگ و نبرد نابرابر بین حق و باطل را شاهد بودند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه کفر و استکبار و همه داشته‌های آنها در اختیار صدام قرار گرفته بود و ملت ایران را مورد هجوم قرار می‌داد، بیان کرد: در حوادثی که در دفاع مقدس رخ داد، فداکاری‌، بصیرت و اخلاص رزمندگان بارها تکرار شد.

عظیمی با اشاره به اینکه حادثه دفاع مقدس برای ایران حادثه بسیار بزرگی بود، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمادگی برای دفاع از کشور در سطح حداقل‌ها بود و امکانات ما در صحنه نبرد با دشمن قابل مقایسه نبود.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس موفقیت، پیروزی و جاودانگی در مبارزه اتفاق افتاد چراکه دفاع مقدس در کربلا و حادثه کربلا ریشه داشت، تصریح کرد: نیرو‌های خودی امکانات و تجهیزات نداشتند، آموزش‌های لازم را سپری کرده بودند، هدایت بین‌المللی نداشتند، اما ایمان به خدا و روح ایثار و فداکار داشتند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف با بیان اینکه عملکرد نسل دیروز ورود در عرصه دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: درخشش نسل امروز در عرصه‌های دفاع از حرمین شرفین است .

وی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در تاریخ به ثبت رسیده است، افزود: شهیدالوانی، شهید بشیری و ... نسل سوم و چهارم انقلاب بودند و امام(ره) را ندیده بودند اما باور‌های امام راحل در این شهیدان بزرگوار وجود داشت.

عظیمی با اشاره به شهدای مدافع حرم از علمدار آنها شهید حاج حسین همدانی که افتخار انقلاب، کشور و استان است تا دیگر شهدای مدافع حرم استان، بیان کرد: امروز باید در مجالس مختلف حاضر شده و سیره، روش، فداکاری و از خودگذشتگی را در فرهنگ انقلاب نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه تهدیدها علیه کشور به پایان نرسیده است، ادامه داد: آمریکایی‌ها در کنار مرز‌های ما فتنه جدید را در حال طرح‌ریزی هستند که باید مراقب بود.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف یاد آور شد: گزافه‌گویی‌های ترامپ را همه شنیدند، عصبانیت آمریکایی‌ها از این است که ملت قهرمان ایران مبتنی بر باور‌های دینی در همه صحنه‌ها پوزه دشمن را به خاک مالیده است.

وی با بیان اینکه مطمئن هستیم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران ادامه دارد؛ گفت: حضور در جبهه‌های دفاع مقدس کار راحتی نبود اما حضور در جبهه‌ مقاومت امروز به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس است.

عظیمی افزود: کسانی که ادعا می‌کنند ائتلاف علیه داعش تشکیل داده‌اند؛ دروغ می‌گویند چراکه داعش در سوریه از آخرین و پیشرفته‌ترین موشک‌های تام آمریکایی مانند آر پی جی 7 استفاده می‌کند.

وی با طرح این سئوال که این موشک‌ها را چه کسی در اختیار تکفیری‌ها قرار داده و بنیان تکفیری‌ها را چه کسی گذاشته است؟ ادامه داد: جواب این سئوال مشخص است، «آمریکا»!

فرمانده قرارگاه نجف اشرف با بیان اینکه نیرو‌های مدافع حرم باور دارند با خدا معامله کرده‌اند و براساس تکلیف حرکت می‌کنند، بیان داشت: باید دشمن را رسوا کرد.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم حتما با بصیرت و برای انجام تکلیف دینی رفتند، افزود: شهید الوانی، شهید بشیری و دیگر شهدای مدافع حرم براساس باور‌های خود در میدان حق علیه باطل حضور یافتند.

عظیمی افزود: کسی که امروز دشمن را زمین‌گیر و ذلیل کرده؛ باو‌رهای دینی انقلاب عظیم اسلامی، نظام ولایت فقیه، رهبر شجاع و همیشه در صحنه و ملت قهرمان، فداکار و از خودگذشته است.

وی اظهار کرد: دشمن همه سختی‌ها را به ملت ایران تحمیل کرده؛ اما ملت همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و روز به روز در صحنه‌های مختلف می‌درخشند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن در عرصه‌های مختلفی ادامه دارد، افزود: چراغ راه ما شهدا، سیره شهدا، روش شهدا، اخلاق شهدا و زندگی شهداست و اگر این موضوع در فرهنگ عصر حاضر و آینده نهادینه شود دشمن در همه عرصه‌ها ناکام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن در شمال عراق بازی جدیدی را بنیانگذاری کرده است، افزود: دشمن در ظاهر یک حرف می‌زند اما در پشت پرده مسائل دیگری وجود دارد.

عظیمی با بیان اینکه عرصه اقتصادی فشار‌های زیادی روی ملت است که بخشی از نارسایی‌های داخل و بخشی مربوط به توطئه‌های دشمن می‌شود، افزود: امروز امید دشمن به مباحث فرهنگی بیشتر از اقدامات نظامی و ضد امنیتی است چراکه فرهنگ شهدا آنها را از پا درآورده است بنابراین به دنبال تاثیرگذاری در این فرهنگ هستند پس همه باید مراقب و مواظب باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار