رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان تصریح کرد: اختتامیه مسابقات دختران چهارشنبه 4 مرداد و اختتامیه مسابقات پسران چهارشنبه 11 مرداد از ساعت 18 با اهدای مدال و کاپ به برگزیدگان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۶۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 21 July 2017
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان گفت: چهارمین دوره المیپاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در 8 رشته ورزشی از هفته آینده به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود تعجبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین مرحله مسابقات ویژه دانشجویان دختر بوده که از یکم تا پنجم مردادماه آغاز خواهد شد و مرحله بعد مختص دانشجویان پسر خواهد بود که از 8 تا 12 مرداد برگزار می‌شود

وی عوامل مختلفی را برای برگزیده شدن این دانشگاه در میزبانی المپیاد برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی همدان سال گذشته میزبان مسابقات والیبال هم بوده و تیم والیبال دختران همدان در آن مسابقات مقام سوم راکسب کرد بر این اساس سابقه میزبانی شایسته در مسابقات یکی از علل انتخاب مجدد این دانشگاه برای میزبانی مسابقات المپیاد ورزشی بوده ‌است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای مختلف در همدان میزبان خوبی برای رویدادهای علمی، مسابقات و...بوده‌اند،عنوان کرد: علاوه برمیزبانی شایسته در مناسبت‌های مختلف، جاذبه‌های گردشگری همدان نیز علت دیگری برای انتخاب همدان به‌عنوان میزبان مسابقات بوده است البته در این بین تلاش اصحاب رسانه در تبیین میزبانی‌های شایسته و اطلاع‌رسانی از شرایط گردشگری در همدان نیز تأثیرگذار بوده‌است.

حضور 31 استان در چهارمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان

تعجبی با اشاره به رشته‌های مورد آزمون در چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان اظهار کرد: 8 رشته مورد نظر در گروه مسابقات دختران عبارتند از تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دوومیدانی، تکواندو، کاراته، تیراندازی و شطرنج و در گروه پسران همین رشته‌ها به استثنای رشته تیراندازی موضوع آزمون خواهند بود که جایگزین رشته تیراندازی در گروه پسران کشتی آزاد است.

وی تأکید کرد: بدون احتساب استان همدان که میزبان مسابقات است از 30 استان در این مسابقات حضور با حدود 700 نفر شرکت‌کننده در مسابقات حضور خواهند یافت که برخی شرکت‌کنندگان کمتر و برخی در همه رشته‌ها شرکت‌کننده دارند.

این مقام مسئول از آغاز افتتاحیه مسابقات در روز دوشنبه دوم مردادماه در سالن انقلاب خبر داد و افزود: نخستین مراسم از ساعت 17:30 تا 20 خواهد بود و برنامه‌های متنوعی از جمله رژه کاروان‌های ورزشی استان‌ها را در آن شاهد هستیم.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی از امکانات دانشگاه بوعلی برای میزبانی و اسکان بهره‌مند شده است و ستاد برگزاری المپیاد در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه مستقر بوده و از بعدازظهر روز شنبه 31 مردادماه فعال خواهد شد.

چهارم و یازدهم مرداد، مراسم اهدای مدال و اختتامیه مسابقات

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان تصریح کرد: اختتامیه مسابقات دختران چهارشنبه 4 مرداد و اختتامیه مسابقات پسران چهارشنبه 11 مرداد از ساعت 18 با اهدای مدال و کاپ به برگزیدگان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه 5 سالن ورزشی و یک استخر در مسابقات بهره‌برداری خواهند شد، گفت: سالن‌های ورزشی شهید محبی، سوم خرداد، شهید یونسی، 2 سالن از دانشگاه علوم پزشکی و استخر دانشگاه بوعلی در این المپیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعجبی ضمن تأکید بر اینکه در برگزاری چهارمین دوره المپیادهای ورزشی دانشجویان از همکاری هیئت‌های ورزشی استانی بهره‌مند بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: رؤسای هیئت‌های ورزشی و یا نمایندگانی که هر هیئت معرفی کرده، در مباحث و موضوعات فنی کمک شایانی به ما کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: داورهای مسابقات از استان انتخاب شده‌اند که تا کنون اعتراضی به این داوران نبوده با این حال به گروه‌های شرکت‌کننده از قبل ابلاغ شده که اگر هیئت‌های داوری مورد تأییدشان نباشد درخواست داور از تهران خواهیم داشت.

تحصیل 6000  دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی همدان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان در بخش دیگری ازسخنانش به ظرفیت‌های این دانشگاه در پذرورش مهارت و استعدادها اشاره و اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی همدان 19 مرکز فعال و 10 مرکز نیمه‌فعال و غیرفعال در همدان دارد که 6000 دانشجو را مورد پذیرش قرار داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سالتحصیلی جدید این تعداد به 8000 نفر برسد.

وی علت غیرفعال شدن برخی مراکز را درمواردی عدم استقبال برشمرد و افزود: در مواردی مانند مرکز علمی کاربردی حج و زیارت عدم اقبال این نهاد به ادامه فعالیت دانشگاهی علت غیرفعال شدن مرکز شده و در برخی موارد مانند مرکز علمی کاربردی زندان‌ها شرایط، به‌طور کامل فراهم نیست.

تعجبی ضمن تأکید بر اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی پرورش افراد متخصص و اهل فن است، گفت: تربیت دانشجو در مقطع ارشد در زمره وظایف این دانشگاه نیست چرا که موظف هستیم افراد متخصص و آچار به‌دست تربیت کنیم تا با بازار کار و صنعت ارتباط برقرار کنند و مقطع ارشد در صورتی در سیستم دانشگاه احصا می‌شود که نیاز به استاد و مدرس در آن رشته احساس شود.

وی یادآور شد: در دنیا 17 هزار شغل وجود دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی کشور شاید 7 هزار مورد از آن قابلیت اشتغالزایی را در کشور ما نداشته باشد اما از 10 هزار شغل باقیمانده، تنها 3 هزار و 500 شغل در کشور احصا شده و باید در ایجاد مشاغل جدید بروز بوده و تلاش بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی «اولویت کیفیت‌بخشی در آموزش» است، عنوان کرد: جمعیت دانشگاه اولویت دوم است اما از دانشگاه علمی کاربردی همدان با توجه به جمعیت استان انتظار استقبالی بیش از این می‌رود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار