به گفته مدیرکل بنیاد شهید استان همدان، ساماندهی گلزار شهدای ۹۲ روستای همدان نیازمند تأمین بودجه است.
کد خبر: ۴۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 10 June 2015

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه ۶۴۸ گلزار با دو هزار و ۹۹۵ مزار در استان همدان وجود دارد، گفت: ساماندهی گلزار شهدای ۹۲ روستای همدان نیازمند تأمین بودجه است.

به گزارش تسنیم ، ناصر عارف در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان همدان اظهار داشت: در استان همدان 692 گلزار شهدا با 7 هزار و 433 مزار وجود دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: در حال حاضر 461 نفر شهید مفقودالاثر در استان همدان وجود دارد که برای 248نفر از آنها مزاری در نظر گرفته نشده است.

وی به تعداد گلزارهای شهدای روستایی و شهری اشاره و تاکید کرد: 44 گلزار شهری با 4هزار و 438 مزار و در روستاهای استان و 648 گلزار با دو هزار و 995 مزار در استان همدان وجود دارد.

عارف عنوان کرد: از سال 83 که ساماندهی گلزار شهدا در استان آغاز شده قدم‌های مثبتی در این مسیر برداشته شده به طوری که تا به امروز از 20 میلیارد تومان مصوب برای ساماندهی گلزار شهدا، 14 میلیارد تومان در استان هزینه شده است.

وی بیان کرد: گلزارهای شهدای سرابی تویسرکان با 54 مزار، بهشت هاجر ملایر با 227 مزار، شمس آباد ملایر با 214 مزار و برزول نهاوند همگی نیازمند ساخت المان هستند.

مدیرکل بنیاد شهید همدان افزود: 550 گلزار شهدای روستایی ساماندهی شده است که ساماندهی گلزار شهدای 92روستای دیگر باقی مانده در صورت تأمین اعتبار انجام می‌شود.

عارف عنوان کرد: تکمیل طرح ساماندهی گلزارهای شهدای استان تا پایان سال 94 به یک میلیارد و 800 میلیون اعتبار نیاز دارد که 800 میلیون از این اعتبار برای مزار شهدای گمنام است.

وی با بیان اینکه برخی از گلزارهای ساماندهی شده نیاز به مرمت دارند، اظهار داشت: طرح حافظان گلزار چندسالی است که مورد توجه قرار گرفته و قرار بر این شده که مزارها مورد مرمت قرار بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان افزود: بنیاد شهید برای ساماندهی گلزار شهدا به اعتبار بیشتری نیاز دارد که انتظار می‌رود اعتباری برای نصب سنگ قبور جدید و همچنین تعویض سنگ‌های قبور قدیمی اختصاص داده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار