رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به اینکه متولی امور دام و تامین امور دام جهاد کشاورزی است، ادامه داد: قصابان کالایی در انبار ندارند که بخواهند احتکار کنند بلکه هر مقدار گوشت در روز بخرند در همان روز هم به فروش می‌رسانند.
کد خبر: ۴۴۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 25 June 2017
رئيس اتحاديه قصابان همدان گفت: با درصد سود قصاب، گوشت منجمد كارتني بايد در همدان كيلويي 36 هزار تومان عرضه مي‌شد در حالي كه گوشت توليد داخل نيز به همين قيمت در بازار عرضه مي‌شود.

به گزارش فارس؛ اکبر جمعه صحبت‌های اخیر مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان در رابطه با عدم همکاری اتحادیه قصابان با جهاد کشاورزی برای توزیع گوشت منجمد خارجی را تکذیب کرد و اظهار کرد: با مدارک و مستند ثابت می‌کنم که در آغاز ماه رمضان برای توزیع گوشت منجمد وارداتی اعلام آمادگی کردیم اما جهاد کشاورزی خدمات لازم را ارائه نداد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی قصد داشت گوشت منجمد کارتنی را به قیمت 5 هزار یا 6 هزار تومان بیشتر از قیمت اصلی در اختیار قصابان قرار دهد، افزود: اگر قرار باشد رفاهی برای کشور باشد ما نیز جزو مردم همین کشور هستیم.

رئیس اتحادیه قصابان همدان ادامه داد: گوشت منجمد کارتنی وارداتی در استان‌های اراک و اصفهان کیلویی 29 هزار تومان عرضه می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد گوشت با مدیریت خوب در این شهر‌ها به 26 هزار تومان در اختیار قصاب قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 20 مغازه قصابی در اقصی نقاط شهر در راستای رفاه شهروندان برای توزیع گوشت منجمد کارتنی به اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی معرفی کردیم، بیان کرد: عاملان توزیع گوشت تماس گرفته و گفتند کیلویی 32 هزار تومان به حساب واریز کرده و کرایه بار و افت بار نیز بر عهده قصابان است.

جمعه بیان کرد: با این شرایط و با درصد سود قصاب گوشت منجمد کارتنی باید کیلویی 36 هزار تومان عرضه می‌شد درحالی که گوشت تولید داخل نیز به همین قیمت در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم زمانی از گوشت منجمد وارداتی استقبال می‌کنند که قیمت آن زیر قیمت گوشت تولید داخل باشد، تاکید کرد: وقتی قیمت گوشت منجمد وارداتی با قیمت گوشت تولید داخل برابری می‌کند لزومی ندارد که مردم گوشت داخلی را رها کرده و از وارداتی استفاده کنند.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به اینکه متولی امور دام و تامین امور دام جهاد کشاورزی است، ادامه داد: قصابان کالایی در انبار ندارند که بخواهند احتکار کنند بلکه هر مقدار گوشت در روز بخرند در همان روز هم به فروش می‌رسانند.

وی یاد آور شد: هرچه قیمت گوشت ارزان‌تر باشد مشتری بهتر و بیشتر می‌شود و وقتی قیمت گوشت کنترل شود بر روی قیمت دیگر اجناس در بازار هم تاثیر می‌گذارد.

جمعه با بیان اینکه جهاد کشاورزی اعلام کرده 50 تن گوشت منجمد وارداتی دارد اما تاکنون فقط 17 تن در بازار توزیع شده است، افزود: برای توزیع گوشت منجمد خارجی با مغازه‌های قصابی دارای سردخانه صحبت کردم تا گوشت منجمد را به قیمت 23 هزار تومان عرضه کنند اما مغازه‌داران نشان دادند که از شرکت‌های خصوصی به قیمت 21 هزار و 500 تومان گوشت را خریداری کرده و سر هفته پول شرکت را پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی به ما می‌گوید ابتدا پول گوشت را واریز کنید، کرایه هم بر عهده قصاب است اما سئوال اینجاست که آیا پشتیبانی امور دام دلال شهر همدان شده است؟

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به فعالیت 240 واحد صنفی قصابی شهر همدان، بیان کرد: اگر جهاد کشاورزی گوشت ارزان وارد بازار کند تمام 240 قصاب اتحادیه را برای عرضه این گوشت در اختیار آنها قرار می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه اکنون گوشت مخلوط کیلویی 36 هزار تومان است و در همه نقاط شهر به همین قیمت عرضه می‌شود، ادامه داد: علت گران شدن گوشت به خاطر خروج بی رویه دام است چراکه دام همدان خوش‌گوشت بوده و دیگر شهر‌ها برای تامین گوشت خود به همدان مراجعه می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار