هاشمی خاطرنشان کرد: استان همدان دارای هزارو 71 روستا است که تعداد کمی از این روستاها که عمدتا تامین آب آنها با آب چشمه، قنات و همچنین چاه‌های کم عمق انجام می‌شود، با تنش آبی روبه رو می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 25 May 2017
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان همدان از آبرسانی سیار تقریبا به 4 روستای این استان خبر دادوگفت: تقریبا به هزارو400نفر از جمعیت این روستاها آبرسانی سیار انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ مصطفی هاشمی با بیان اینکه اکنون فقط به دو روستای استان همدان آبرسانی سیار انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای پیک مصرف آب، شمار این روستاها به 4مورد هم برسد که البته وضعیت آب وهوایی در آن تاثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته تقریبا به 60روستای استان همدان آبرسانی سیار انجام شده بود یادآور شد: وضعیت آب وهوایی منطقه، بارش سالیانه و همچنین میزان مصرف آب فاکتورهای تاثیرگذار در شمار روستاها با آبرسانی سیار هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: استان همدان دارای هزارو 71 روستا است که تعداد کمی از این روستاها که عمدتا تامین آب آنها با آب چشمه، قنات و همچنین چاه‌های کم عمق انجام می‌شود، با تنش آبی روبه رو  می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آبفار استان همدان یادآور شد: روستاهای استان همدان 900 منبع تامین آب دارند که عمدتا از طریق چاه‌های دستی و کم عمق انجام می‌شود.

وی به سرانه مصرف آب توسط مشترکان روستایی اشاره کردوگفت: متاسفانه در فصول گرم میزان مصرف آب توسط مشترکان روستایی به شدت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: آبیاری صیفی‌جات و باغچه‌های منازل، مصرف آب در حوزه کشاورزی، شستشوی احشام و همچنین تهیه رب، خیارشور و سایر محصولات خانگی منجر به افزایش مصرف آب در روستاها می‌شود.

بیش از 98 درصد روستاهای همدان تاسیسات آبرسانی دارند

هاشمی با بیان اینکه بیش از 98 درصد روستاهای استان همدان تاسیسات آبرسانی دارند افزود: مشکل اصلی در روستاهای استان همدان تامین آب است و در زمینه تاسیسات آبرسانی مشکل چندانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا یک درصد از جمعیت روستایی همدان فاقد تاسیسات آبرسانی هستند، خاطرنشان کرد: عمدتا جمعیت این روستاها به کمتر از 20 خانوار می‌رسد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار