زورخانه همه‌کسی همدان، موزه شد.
کد خبر: ۴۲۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 17 May 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: زورخانه همه کسی همدان که در بنایی واجد ارزش تاریخی احداث شده است در هفته میراث فرهنگی به عنوان اولین موزه زنده استان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا؛ علی مالمیر افزود: این موزه که به همت خانواده همه کسی بازسازی و احیا شده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی به عنوان موزه 'شهید حسین همه کسی' افتتاح شد.

وی ادامه داد: زورخانه همه کسی بیش از یک قرن قدمت دارد و از قدیمی ترین زورخانه های کشور است که این میراث معنوی ارزشمند به همت مالک آن احیا و بازسازی شده و هم اکنون به عنوان موزه شهید همه کسی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی برای حفظ میراث مادی و معنوی این استان تلاش دارد اظهار کرد: بازدید از موزه‌های سراسر استان روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی رایگان است.

گفتنی است؛ شاهنامه خوانی و اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران در محل زورخانه همه کسی از جمله برنامه های جانبی آیین افتتاح این موزه بود.

28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و از 25 تا 31 اردیبهشت ماه هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

موزه هگمتانه و موزه آرامگاه بوعلی سینا در همدان، موزه حمام حاج آقاتراب نهاوند، موزه لطفعلیان ملایر، موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد و خانه مسعودی تویسرکان از جمله موزه هایی هستند که بیشترین بازدید کننده ها را در استان به خود اختصاص می دهند.

استان همدان با بیش از یک هزار و 700 آثر تاریخی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار