رئیس اداره ثبت‌احوال ملایر با اشاره به ثبت ۹۹٫۸ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی گفت: از ولادت‌های ثبت‌شده در شهرستان ملایر ۶۳٫۵ درصد ولادت‌ها شهری و ۳۶٫۵ نیز مربوط به ولادت در روستاها بوده است به‌طوری‌که به‌طور میانگین در شهرستان ملایر در هر شبانه‌روز ۱۵ نوزاد متولدشده است.
کد خبر: ۴۱۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 28 April 2017
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ملایر از کاهش 4.5 درصدی آمار ولادت طي سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش فارس؛ بابک بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه در شهرستان ملایر در سال گذشته اظهار کرد: 5 هزار و 402 واقعه ولادت در ملایر در سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ولادت ثبت شده در ملایر 2 هزار و 793 مورد نوزاد پسر و 2 هزار و 609 مورد نوزاد دختر بوده افزود: از کل ولادت‌های ثبت شده 51.7 درصد ولادت‌ها مربوط به پسران و 48.3 درصد مربوط به دختران بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر با اشاره به ثبت 99.8 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی گفت: از ولادت‌های ثبت شده در شهرستان ملایر 63.5 درصد ولادت‌ها شهری و 36.5 نیز مربوط به ولادت‌ در روستاها بوده است به طوری که به طور میانگین در شهرستان ملایر  در هر شبانه‌روز 15 نوزاد متولد شده است.

وی با بیان اینکه ثبت ولادت‌ها در سال 94 نسبت به یک سال قبل از آن کاهش داشته تصریح کرد: در سال گذشته شاهد کاهش 4.5 درصدی ولادت در ملایر بودیم.

بختیاری در ادامه از ثبت یک‌هزار و 796 واقعه فوت در شهرستان ملایر در سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار نیز نسبت به سال  94 در این شهرستان 14 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از کل فوتی‌های ثبت شده 983 واقعه فوت مربوط به مردان و 813 مورد مربوط به زنان بوده است، بیان کرد: به طور میانگین روزانه پنج واقعه فوت در این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس  اداره ثبت احوال ملایر از ثبت 2 هزار و 797 واقعه ازدواج  در سال گذشته در ملایر خبر داد و افزود: آمار ازدواج نیز نسبت به سال قبل از آن 2.5 درصد کاهش داشته و به صورت میانگین روزانه هشت واقعه ازدواج در ملایر به ثبت رسیده است.

وی همچنین از ثبت 685 واقعه طلاق درسال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد: از هر چهار واقعه ازدواج در این شهرستان، یک ازدواج منجر به طلاق شده است.

بختیاری در ادامه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: از ابتدای طرح تاکنون 76 هزارو 92 درخواست در این شهرستان اخذ شده و 54 هزار و 190 کارت هوشمند ملی تحویل متقاضیان شده که 34 هزار و 558 مورد آن در سال گذشته تحویل متقاضیان شده است.

وی  با بیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد 150 درصدی اخذ کارت ملی هوشمند در شهرستان ملایر بوده‌ایم گفت: در سال 95 تعداد 49 هزار و 342 درخواست کارت هوشمند ملی از متقاضیان اخذ شد.

رئیس  اداره ثبت احوال ملایر بیان کرد: با توجه به اینکه طبق تصویب هیات دولت کارت‌های قدیمی تا پایان سال 96 مهلت دارند مردم خواست نسبت به تعویض کارت‌های قدیمی و درخواست کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی از صدور 13 هزار و 718 جلد شناسنامه جدید مکانیزه بزرگسال در سال گذشته در ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: انجام 103 مورد درخواست تغییر نام و 293 مورد تغییر نام خانوادگی نیز از دیگر اقدامات ثبت احوال ملایر در سال گذشته بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار