مهیمنی با اشاره به اینکه در تلاش بودم نمایشی تهیه کنم که به شاخصه‌های اساس طنز پایبند بوده و درعین‌حال اثر متعهدانه‌ای باشد، ادامه داد: ازآنجایی‌که اعتقادم از کارگردانی این است که تفکرات خودم را در کنار متن نمایش داشته باشم بنابراین تلاش کردیم تا با پرهیز از تقلید مباحث وارداتی که به مناسبات داخلی لطمه وارد می‌کند، داستان نمایش را به سمت پاسداشت و ترویج مناسبات ملی و اعتقادی فرهنگی خود پیش ببریم.
کد خبر: ۴۰۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 16 April 2017
یک کارگردان تئاتر با گلایه از نبود کارگاه دکور در همدان گفت: برای تهیه دکور نمایش‌ها مجبور هستیم صفر تا 100 آکساسوار، متریال، ادوات و ابزار نمایش را خود تهیه کنیم بنابراین برای نمایش‌ها بی‌وقفه تلاش می‌کنیم تا به کیفیت مطلوب خود برسد.

به گزارش ایسنا؛ مزدک مهیمنی به اجرای نمایش طنز «اعترافاتی در باره زنان» اشاره کرد و یادآور شد: این نمایش اثر جدید گروه نمایشی پژواک است که از 26 فروردین تا 11 اردیبهشت به مدت یک‌ماه همه روزه از ساعت 18:15 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی شهید آوینی در بلوار بعثت همدان به روی صحنه می‌رود.

وی به سختی‌های موجود بر سر ساخت این نمایش اشاره و اضافه کرد: نمایش‌های جدی سختی‌های خاص خود را دارند بنابراین با دشواری‌های عدیده‌ای مواجه شدیم چرا که معتقدم تماشاگری که هزینه و وقت خود را برای تماشای نمایش می‌گذارد، باید با دست پر و رضایت سالن نمایش را ترک کند.

وی با بیان اینکه هدف، ارائه نمایشی فراتر از استانداردهایی است که در همدان تعریف شده، خاطرنشان کرد: از لحاظ طراحی دکور، صحنه، لباس و انتخاب بازیگران سعی شده نمایش خوبی تهیه و به اجرا درآید.

مهیمنی عنوان کرد: متأسفانه برخی از نمایش‌های طنزی که به اجرا درمی‌آیند، بیشتر به لوده‌بازی شباهت داشته و به علت نداشتن علم کافی کارگردانان درباره نمایش‌های طنز، نیاز مخاطب ارضا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نمایش‌های که به اسم طنز مشاهده می‌کنیم، به علت عدم شناخت طنز از سوی کارگردان نمایش‌ها حتی رنگ و بوی طنز ندارند، ادامه داد: متأسفانه دیده می‌شود برخی با هر روشی تلاش می‌کنند که از تماشاگر خنده بگیرند که در نهایت مخاطب با دست خالی از سالن بیرون می‌رود.

مهیمنی درباره هدف خود از تهیه نمایش «اعترافاتی درباره زنان» گفت: تلاش شد نمایشی تهیه شود که خنده و تفکر توأمان با هم در این اثر دیده شود علاوه بر این سعی داریم مخاطبان پس از اتمام نمایش با یکسری دغدغه و پرسش‌ها سالن نمایش را ترک کنند.

سرپرست گروه نمایشی پژواک با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های طنز انتقادی، گزندگی و نیش‌دار بودن زبان آن در کنار ایجاد نشاط و خنده است، افزود: طنز علاوه بر این موارد، باید در لایه دوم خنده و دغدغه و پرسش ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه نمایش اعترافاتی درباره زنان داستانیست که توسط نویسنده خوش‌ذوق و دانش به نام محمدامیر یاراحمدی به رشته تحریر درآمده است، افزود: مضمون این اثر درباره مردی است که با برعهده‌گرفتن سردبیری بخشی از یک روزنامه مجبور به نگارش مقاله‌هایی درباره حقوق زنان می‌شود این در حالیست که روزنامه‌نگار با مادری زندگی می‌کند که دارای تفکرات سنتی حاکم بر مناسبات درون خانوادگی ایرانی بوده که از تقابل دنیای این فرد، اتفاقات اصلی داستان شکل می‌گیرد.

مهیمنی با اشاره به اینکه در تلاش بودم نمایشی تهیه کنم که به شاخصه‌های اساس طنز پایبند بوده و در عین حال اثر متعهدانه‌ای باشد، ادامه داد: از آنجایی که اعتقادم از کارگردانی این است که تفکرات خودم را در کنار متن نمایش داشته باشم بنابراین تلاش کردیم تا با پرهیز از تقلید مباحث وارداتی که به مناسبات داخلی لطمه وارد می‌کند، داستان نمایش را به سمت پاسداشت و ترویج مناسبات ملی و اعتقادی فرهنگی خود پیش ببریم.

کارگردان نمایش «اعترافاتی درباره زنان» با بیان اینکه این نمایش 6 ماه را برای تمرینات به خود اختصاص داده است، گفت: محمدمهدی کلهری، نفیسه صالحی و باران عرفانی بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند همچنین تعدادی از هنرجویان آموزشگاه آزاد بازیگری پژواک هنر با نام‌های مهسا بختیاری، مهنوش و مهشاد کوروشی، سروش ثابتی، مهرداد مبارکی، محمدولی زیبایی به ایفای نقش می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار