«نگاه نرگسان» نوشته علی‌اکبر تمسکی نویسنده و منتقد سینما دربرگیرنده دو فیلم‌نامه کوتاه به نام‌های «نگاه نرگسان» و «راه صبح آفتابی است» که با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط انتشارات نهالستان در تهران منتشرشده.
کد خبر: ۳۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 09 March 2017
هر کتاب همدان روز ۵ شنبه ۱۹ اسفند میزبان علاقه‌مندان به فیلم و فیلم‌سازی خواهد بود.

 به گزارش تابناک همدان؛ اولین کتاب فیلم‌نامه در همدان با عنوان نگاه نرگسان توسط علی‌اکبر تمسکی نوشته‌شده که به‌تازگی روانه بازار شده است.

علی‌اکبر تمسکی سال ۱۳۳۱ در محله کوچه قصابان همدان به دنیا آمده نگاه نرگسان اولین اثر او در حوزه سینما است. این کتاب با همکاری انجمن پویشگران سفر پاک، دوهفته‌نامه عبارت و شهر کتاب همدان با حضور امیر شهاب رضویان و مجید برزگر دو کارگردان همدانی و عزت اله الوندی نویسنده همدانی ساعت ۱۷/۳۰ دقیقه در شهر کتاب همدان رونمایی می‌شود.

یکی از برگزارکنندگان این مراسم با اشاره به تأثیر چنین برنامه‌هایی در ارتباط بین مخاطب و نویسنده می‌گوید: بدون شک هر چه شکل‌های ارتباطی بین مخاطب و نویسنده کتاب نزدیک‌تر باشد، مخاطب شناسی و نیازهای فکری برای اثر بعدی نویسنده آسان‌تر خواهد شد.

 همچنین مخاطب فکر نمی‌کند نویسنده کتاب اش دور از دسترس است و به‌راحتی می‌تواند احساسات و نظراتش را به اشتراک بگذارد. 

یلدا خاک‌باز مدیرعامل انجمن پویشگران سفر پاک می‌گوید: جشن امضا و رونمایی از کتاب می‌تواند بهانه خوبی برای ارتباط نزدیک‌تر نویسنده با مخاطب باشد و باعث ترغیب و تشویق او به مطالعه آن کتاب شود و نیز می‌تواند بستری برای اشاعه  فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه فراهم آورد.

مدیرمسئول دوهفته‌نامه عبارت با اشاره به کمک نهادهای گوناگون در حوزه مشارکت‌های فرهنگی نیز می‌گوید: مشارکت نهادهای فرهنگی یک ضرورت است. این مشارکت، بذر امید و نشاط را در جامعه فعالان فرهنگی تقویت می‌کند.

امیر بختیاریان ادامه می‌دهد: ما در محیطی زندگی می‌کنیم که تلاش و کوشش در عرصه فرهنگ معمولاً با پاسخ شایسته‌ای از سوی مخاطبان مواجه نمی‌شود. چنین وضعیتی ازجمله عوامل ایجاد یاس و نومیدی در عرصه تکاپوی فرهنگی خواهد بود. مشارکت بازیگران عرصه فرهنگ می‌تواند به بازآفرینی نشاط کمک کرده و آنها را به تلاش برای ادامه حرکت فرهنگی ترغیب کند. ما در همدان به برگزاری چنین رخدادهایی با شدتی بیشتر از مرکز نیاز داریم. پویایی فرهنگی وابسته به همین وقایع است.

«نگاه نرگسان» نام کتابی است که علی‌اکبر تمسکی نویسنده و منتقد سینما در همدان نوشته  و روانه بازار کرده است این کتاب دربرگیرنده دو فیلم‌نامه کوتاه به نام‌های «نگاه نرگسان» و «راه صبح آفتابی است» که با شمارگان ۱۱۰۰نسخه توسط انتشارات نهالستان در تهران منتشرشده است.

رونمایی ازکتاب نگاه نرگسان در همدان


طرح جلد نگاه نرگسان توسط  مینا طهرانی طراحی‌شده و صفحه‌آرایی و ویرایش آن نیز با تلاش کاظم سبزی شاعر همدانی صورت گرفته است وسواس و سخت‌گیری تمسکی باعث تولید کتابی باکیفیت و استاندارد بالا ازنظر شکل و چاپ‌شده است. 

داستان فیلم‌نامه اول در همدان می‌گذرد و فیلم-نامه راه صبح آفتابی نیز بر اساس تجربه کوتاه نویسنده در شهر ماکو شکل‌گرفته است. یکی از ویژگی‌های این کتاب نام شخصیت‌های آن است که نویسنده تلاش کرده منحصربه‌فرد باشد و خود او  بیشتر نام‌ها را ساخته است و برای نام‌گذاری برخی شخصیت‌ها از نام جای‌های کوه‌ها و طبیعت همدان وام گرفته است.  




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار