این پروژه عظیم با همکاری فعالان اقتصادی آقایان وزیری و سرایی و دعوت از علی مراد رستمی کیا سرمایه‌گذار داخلی نهایتاً با مشارکت دکتر مایک خلیلی سرمایه‌گذار خارجی، بر مبنای اشتراک ۵۰ درصد مشارکت انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 02 March 2017
با همت فعالان اقتصادی بومی و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دفتر استاندار همدان پروژه بزرگ pcc(تولید کاغذ ازکربنات کلسیم)با اشتغالزایی بیش از هزار نفر در همدان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس،جلسه‌ای باحضوراستاندار همدان،مدیران ارشد استان وسرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور بررسی پروژه pcc (تولید کربنات کلسیم رسوبی) و تولید کاغذ از کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) در محل دفتر استاندار برگزار شد.

در این جلسه، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در خصوص پروژه pcc، تضمین سرمایه‌گذاری از سوی دولت و همکاری‌های همه جانبه را خواستار شدند.

این سرمایه‌گذاری به میزان 200 میلیارد تومان سرمایه ریالی و 27 میلیون یورو سرمایه ارزی در تولید کاغذ سنگی است که موجب بی‌نیازی کشور از کاغذ و حتی صادرات این فراورده استراتژیک می‌شود.

همچنین در این فرآیند تولیداتی مانند پلی اتیلن، پلاستیک، لوازم آرایشی، رنگ، ظروف یک بار مصرف و غیره به دست می‌آید که در نتیجه منجر به اشتغال بیش از 1000 نفر خواهد شد.

این طرح مدت‌هاست توسط فعالان اقتصادی و صنعتی داخلی استان پیگیری می‌شود.

این پروژه عظیم با همکاری فعالان اقتصادی آقایان وزیری و سرایی ودعوت از علی‌مراد رستمی‌کیا سرمایه‌گذار داخلی‌ نهایتاً با مشارکت دکتر مایک خلیلی سرمایه‌گذار خارجی، بر مبنای اشتراک 50 درصد مشارکت انجام می‌شود.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در این جلسه خطاب به سرمایه‌گذاران اظهار داشت: اطمینان خاطر داشته باشید که دولت همه جانبه همکاری‌های خود را در این خصوص اعمال خواهد کرد.


مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان تام‌الاختیار سه دستگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گردهم و حضور ثابت دارند و نمایندگان سایر دستگاه‌ها نیز بنا به ضرورت حضور می‌یابند و برای اخذ مجوز نیازی نیست به دستگاه‌های مختلف مراجعه شود.

سیدناصر محمودی با بیان این که امروز شرایط استان همدان برای سرمایه‌گذاری بسیار مساعد است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران اصل و سود سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری روند مطلوبی دارد و مشاوره‌های لازم قبل از سرمایه‌گذاری، در زمان اجرا و همچنین پس از سرمایه‌گذاری نیز به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

در ادامه این نشست دکتر مایک خلیلی سرمایه‌گذار ایرانی‌الاصل خارجی طرح تولید فروسیلیکو آلومینیوم و تولید کاغذ سنگی گفت: از وجود مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خوشحالیم که باعث شده دغدغه بوروکراسی اداری را نداشته باشیم.

وی با معرفی علی‌مراد رستمی‌کیا سرمایه‌گذار داخلی به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود افزود: وجود ایشان در کنار ما مسیرهای مهمی را برای انتقال ارز در راستای عملیاتی شدن طرح‌های اشتغالزا و درآمدزا باز کرده است‌.

علی‌مراد رستمی‌کیا مدیرعامل شرکت دیاکو کیا‌سازه نیز در این جلسه اظهار کرد: در صورت تضمین سرمایه‌گذاری و اقدام به موقع در رفع مشکلات بوروکراسی اداری و با وجود سرمایه‌گذار خارجی با عنوان هلدینگ از نظر تأمین سرمایه هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: با تضمین شرایط ما در تحقق طرح‌های اشتغالزایی با توسعه پایدار به صورت همه جانبه ورود خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری‌های همه جانبه این پروژه در اسرع وقت به ثمر نشسته و در راستای توسعه پایدار و گردش اقتصادی استان و کشور مثمرثمر باشد.

کاغذ سنگ (که با اسامی دیگری مثل کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی نیز نامیده می‌شود) نسل جدیدی از کاغذ است که در سال‌های اخیر تولید می‌شود. ماده اولیه این کاغذ پودر سنگ بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است. از خواص آن ضد آب بودن، مقاومت در برابر پارگی، جلوه جادویی رنگ‌ها بر روی آن و در نهایت برگشت‌پذیری آن به خاک طی دوره بازیافت کوتاه مدت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار