رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: تا پایان اسفند ماه امسال 250 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد که تاکنون 230 جلد منتشر شده است.
کد خبر: ۳۷۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 11 February 2017
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: ۲۵۰ جلد کتاب تا پایان امسال در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد که تاکنون ۲۳۰ جلدآن منتشر شده است.

به گزارش تسنیم؛ امیر سرتیپ دوم حمیدرضا گرامی ‌اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار براساس اساسنامه‌ای که با توافق همه نمایندگان کشور به تصویب فرماندهی معظم کل قوا و مقام معظم رهبری رسیده ‌از آحاد مردم که در حوزه دفاع مقدس دارای آثار شعر، داستان، نشر و رمان هستند می‌توانند در مسابقات و همایش‌های فرهنگی پیش‌بینی شده با آثار خود شرکت کنند.

وی افزود: تمام کسانی که در حوزه دفاع مقدس و ‌ادبیات آثاری دارند یا اینکه اهلیت قلم زدن را دارند نیز می‌توانند به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها مراجعه کنند و مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: تا پایان اسفند ماه امسال 250 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد که تاکنون 230 جلد منتشر شده است.

وی گفت: در بحث ترویج فرهنگ کتاب و ‌کتابخوانی و نشر کتتب دو‌نگاه وجود دارد یکی نشر کتاب برای اهل کتاب و نویسندگانی که در حوزه تخصصی ورود پیدا کردند و دیگری نشر کتاب برای ارتقای سطح دانش است.

وی عنوان کرد: در این راستا رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و مقاومت است که زمینه‌ساز دستیابی به دیگر موفقیت‌ها می‌شود همان طور که در دوران جنگ بدون امکانات به موفقیت کلان دست پیدا کردیم.

گرامی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را مدال‌های افتخار برای خبرگان حوزه نشر دانست و افزود: اطلاع‌رسانی در این حیطه سبب گسترش و ترویج نشر و فعالیت نویسندگان در حوزه‌ ادبیات جهاد و مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد: همه کسانی که می‌خواهند نسبت به نقش مردم استان همدان در دوران دفاع مقدس آگاهی پیدا کنند می‌توانند از موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار داشت: مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار قابلیت استفاده در تحقیقات٬ پژوهش‌ها و حتی حوزه صنعت دارد به طوری که بخشی از اسناد ما تجربه‌های علمی دوران دفاع مقدس را شامل می‌شود.

وی افزود: اگر امروز به فناوری‌های جدید دست پیدا کردیم حاصل تجربه‌های بسیار زیاد دوران دفاع مقدس است چرا در جنگ تحمیلی همه مردم مشارکت داشتند بر این اساس می‌توانیم اذعان کنیم که از تمام علوم استفاده کردیم.

گرامی بیان کرد: به منظور در دسترس قرار گرفتن آثار دفاع مقدس برای عموم مردم مرکز دیجیتالی این بنیاد نیز راه‌اندازی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار