مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی همدان در پاسخ به رئيس اتحاديه صنف لوازم خانگي گفت: اینکه برای حمایت از فروشندگان، هیچ نمایشگاهی برگزار نشود؛ صحیحی نيست و با توجه به استقبال خوب شهروندان، باید مجموعههای مرتبط حضور پررنگ و فعال داشته باشند.
به گزارش فارس؛ حسین الماسی با اشاره به اظهارات رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی شهرستان همدان مبنی بر اینکه سایت نمایشگاههای بینالمللی همدان استاندارد نیست، اظهار کرد: شرکت نمایشگاه بینالمللی همدان جزو فعالترین مراکز نمایشگاهی در غرب کشور بوده که در برگزاری برخی از نمایشگاهها در سطوح بینالمللی، ملی و تخصصی دارای رتبه یک تا سوم کشوری است.
وی ادامه داد: این شرکت در حال احداث یکی از سایتهای مناسب نمایشگاهی کشوری در همدان است که در سال آینده با افتتاح آن در خدمت مردم خوب استان، صنعتگران، اصناف، تجار و شرکتهای معتبر خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی همدان در ادامه ضمن اینکه برگزاری نمایشگاهها را فرصتی دانست تا فعالان هر حوزه در فضایی رقابتی نسبت به ارائه و معرفی محصولات خود اقدام کنند، ادامه داد: با این مهم متقاضیان نیز با محصولات روز بیشتر آشنا میشوند و حق انتخاب بالاتری خواهند داشت که در این خصوص به غیر از برگزارکنندگان نمایشگاهی همه متولیان امر سهیم هستند.
وی خطاب به رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی شهرستان همدان گفت: اینکه برای حمایت از فروشندگان استان، هیچ گونه نمایشگاهی در طول سال برگزار نشود؛ تفکر صحیحی نبوده و با توجه به استقبال خوب شهروندان همدانی، باید همه مجموعههای مرتبط حضوری پررنگ و فعال داشته باشند.
الماسی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی با عنوان معرفی افراد به اتحادیه و صدور مجوز حضور در نمایشگاه گفت: اتحادیه صنف لوازم خانگی همدان از ابتدا در جریان امر بوده و در مواردی نیز معرفینامه برای مشارکت کنندگان برای شرکت در نمایشگاه یادشده را صادر کرده که مستندات آن نیز موجود است.
وی ادعای رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی مبنی بر اینکه افراد مشارکت کننده در نمایشگاه نام و نشان قانونی ندارند را نیز کاملاً نادرست دانست و گفت: تمام غرفهداران دارای مجوزهای لازم بوده و از فعالان نامآشنای شهر همدان و از استانهای دیگر هستند که در طول دورههای مختلف و سالهای گذشته در نمایشگاه حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی همدان افزود: ایشان در بخش دیگری از مصاحبه خود عنوان کرده بود نمایشگاه کارایی خود را از دست داده و به فروشگاه تبدیل شده که در جواب باید گفت در دو سال اخیر تلاش شده تا از فروش مستقیم کالا جلوگیری به عمل آمده و توجه مدیران برگزارکننده نمایشگاههای مختلف بر ارائه و معرفی محصولات باشد تا جایی که باتوجه به درخواستهای مکرر و استقبال خوب برای فروش پاییزه و بهاره که حتی در سایر استانها نیز برگزار شده است.
وی ب بیان اینکه با توجه به حمایت از اصناف مختلف این گونه نمایشگاهها توسط شرکت نمایشگاهها برگزار نشده و فقط نسبت به برگزاری نمایشگاه مواد غذایی در قالب طرح ضیافت و قبل از ماه مبارک رمضان بسنده میشود، تأکید کرد: ذکر این مطلب از سوی ایشان مبنی بر اینکه نمایشگاهها محلی برای عرضه تکنولوژیها و محصولات جدید است، نظر بسیار ارزشمندی است ولی توجه به این مهم نیز خالی از لطف نیست؛ در طول سال در کشور یا حتی در دنیا در زمینه لوازم خانگی شاهد تولید و ارائه چند محصول هستیم که شرکت نمایشگاههای بینالمللی همدان در ارائه آن کوتاهی نکرده و این امر نباید موجب تکدر خاطر اتحادیه لوازم خانگی همدان را فراهم آورد.