فرماندار نهاوند با اشاره به هزینه میلیاردی در تپه ابوذر شهر نهاوند، گفت: ساماندهی «تپه ابوذر» معروف به «بام نهاوند» باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۲۵۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 11 July 2016
فرماندار نهاوند با اشاره به هزینه میلیاردی در تپه ابوذر شهر نهاوند، گفت: ساماندهی «تپه ابوذر» معروف به «بام نهاوند» باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مهر، کریم حمیدوند در جلسه بررسی وضعیت تپه ابوذر نهاوند با اشاره به هزینه میلیاردی برای تپه ابوذر درگذشته گفت: تکلیف تپه ابوذر توسط مسئولین استانی و شهرستانی باید مشخص شود.

وی گفت: تپه ابوذر مکانی بسیار خوب و مناسب با پتانسیل پوشش گیاهی است که می‌تواند با ساماندهی، مراسم فرهنگی و تفریحی ادارات در گام اول و مردم را در گام‌های بعدی پذیرا باشد که این مهم مستلزم توجه به آن است.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه باید از منابع موجود حداکثر استفاده را کرد و نباید هزینه‌های انجام‌شده از صندوق بیت‌المال بدون متولی رها شود، گفت: ساماندهی تپه ابوذر معروف به «بام نهاوند» باید در دستور کار قرار گیرد و فردی مناسب برای خدمات‌دهی در آن مکان به کار گرفته شود.

حمیدوند به عدم آب‌رسانی و آبیاری درختان کاشته شده و قدیمی منطقه گاماسیاب نیز اشاره کرد و گفت: خطر آتش‌سوزی به علت کمبود آب و آبیاری نشدن این مناطق جدی است.

وی با اشاره به برخی موانع فرهنگی موجود در راستای ساماندهی سراب‌ها و همچنین بهسازی روستاهای قرار گرفته در مسیر سراب‌ها گفت: خوشبختانه با مساعدت استاندار همدان ۴۰۰ میلیون تومان برای بهسازی روستای «وراینه» در نظر گرفته‌شده امام متأسفانه برخی با ایجاد ممانعت و عدم عقب‌نشینی ساختمان موجب به وجود آوردن مشکلات بعدی می‌شوند.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه برطرف شدن موانع فرهنگی و همچنین هموارسازی راه برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید با ساماندهی و اجرای دقیق و بی‌نقص برنامه‌های فرهنگی منشأ درآمد و ارائه‌دهنده خدمت در سراب‌ها بود.

وی ضمن حمایتت از اقدامات انجام‌شده توسط مردم شهرستان نهاوند در خصوص کمپین حمایت از لائودیسه و همچنین تدارک برگزاری همایش «لائودیسه باید کاوش شود»، گفت: متأسفانه در شهرستان نهاوند و در اطراف معبد طی چند سال اخیر برخی افراد با معرفی خود به‌عنوان مسئولین و عوامل برخی ادارات نسبت به کاوش در این منطقه اقدام کرده اند که این موضوع نیازمند اقدامی از سوی نیروی انتظامی است و باید یگان حفاظت از منابع ملی و میراث فرهنگی در شهرستان قوت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار