نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه بنگاه داری بانک ها در کشور و استان همدان مشکلی اساسی است، گفت: سود بانکی یکی از دلایل مشکل‎دار بودن نظام بانکی است.
کد خبر: ۲۵۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 05 July 2016
نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه بنگاه داری بانک ها در کشور و استان همدان مشکلی اساسی است، گفت: سود بانکی یکی از دلایل مشکل‎دار بودن نظام بانکی است.

به گزارش مهر، منوچهر رضایی ظهر دوشنبه در سالروز گرامیداشت روز صنعت و معدن با اشاره به اینکه در این چندسال دولت یک حرکت جدی انجام داد، بیان کرد: براساس گزارش سازمان همکاری های اقتصادی رتبه ایران ارتقا پیدا کرده که این امر نتیجه ۳ سال تلاش دولتمردان ایران در راستای رفع موانع اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم زمانی شروع به کار کرد که دوسال پیاپی افت اقتصادی داشتیم، عنوان کرد: در این دولت مدیریت خوبی انجام و موضوع اقتصاد مدیریت و کنترل شد.

رئیس انجمن صادرکنندگان کشمش ملایر باتاکید بر اینکه تلاش مستمر دولت تا تحقق اهداف برجام باید شکل بگیرد، افزود: اگر تعامل با بیرون صورت نگیرد در رکود فعلی اتفاقی نخواهد افتاد و کالای ایرانی به فروش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه دولت با همین نگاه به سمت جلو رفته و قدم های خوبی برداشته که باید تکمیل شود، گفت: در بخش بانکی مشکل داریم و باید مشکلات نظام بانکی و پولی را رفع کرد.

وی ادامه داد: بنگاه داری بانک ها مشکل اساسی است و در تمام دنیا بانک ها امین و نگه دارنده پول مردم هستند اما در ایران بانک ها به فعال اقتصادی تبدیل شده و رقیبی برای بخش خصوصی هستند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان وجود موسسات اعتباری غیر مجاز را رقیبی برای بانک‌ها دانست و با بیان اینکه این مشکل باید حل شود، افزود: موسسات مالی غیر مجاز رقیبی برای بانک‌ها هستند که ارتباط را از بخش خصوصی با دولت می‌گیرد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه مدیری که ۲۶۰ میلیون حقوق می گیرد نمی تواند حال کارگر و کارفرما را درک کند، گفت: یکی از بدهکاران دولتی خود دولت‌ها هستند و دومین دسته نیز شرکت‌های شبه‌دولتی را شامل می‌شود.

رئیس انجمن صادرکنندگان کشمش ملایر با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها فراهم شود و بعد انتظار ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار را داشت، ادامه داد: استان همدان دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید از آن استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار