رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی از جمله برنامه‌‌هایی است که در راستای ترویج زایمان طبیعی و سیاست‌های جدید جمعیتی طراحی و اجرا شده است.
کد خبر: ۲۴۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 16 June 2016
مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان گفت: افتادگی مثانه برخی مادران ربطی به انتخاب روش زایمان طبیعی ندارد.

به گزارش فارس، رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی از جمله برنامه‌‌هایی است که در راستای ترویج زایمان طبیعی و سیاست‌های جدید جمعیتی طراحی و اجرا شده است.

در واقع با اجرای این برنامه بسیاری از مادران به زایمان طبیعی گرایش پیدا کرده‌اند، دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در راستای پیگیری این سیاست‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌های زایمان طبیعی بی‌درد می‌کند و بسیاری از مادران نیز از این برنامه بسیار ابراز رضایت می‌کنند چرا که آنها معتقد‌ند این کلاس‌ها باعث کاهش درد زایمان آنها شده است.

اما برخی از همشهریان نسبت به عمل زایمان طبیعی رضایت ندارند و معتقدند پس از انجام زایمان طبیعی دچار افتادگی رحم شده‌اند و توصیه آنها این است که مادران عمل سزارین انجام دهند.

*در پاسخ به این اظهارات به سراغ مسؤول مربوطه رفتیم تا پاسخ او را در این رابطه بشنویم؛ مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه انتخاب روش زایمان ربطی به افتادگی مثانه ندارد، اظهار کرد: در دوران بارداری هورمون‌هایی ترشح می‌شود که این امر باعث شل شدن لیگامان‌ها شده که اگر خانم باردار یکسری نکات را رعایت نکند، بدن او مستعد افتادگی مثانه خواهد شد.

مرضیه اتوگرا گفت: استفاده از توالت فرنگی، انجام ورزش‌های دوران بارداری و اصلاح وضعیت دوران بارداری نظیر طرز نشستن و برخاستن و ... در این دوران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری سازمان مردم‎نهاد «زایمان طبیعی» افزود: این سازمان مردم‌نهاد در مرحله ثبت است و به محض ثبت، فعالیت‌های خود را در رابطه با ترویج زایمان طبیعی بی‌درد آغاز خواهد کرد.

مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با اهمیت به تبلیغ در راستای برگزاری کلاس‌های زایمان طبیعی، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها برای همه مادران حتی کسانی که می‌خواهند زایمان سزارین داشته باشند، مفید است.

وی با اشاره به الزام اجرای برنامه‌های «بیمارستان دوستدار مادر» افزود: الزام به وجود همراه در کلاس‌های بارداری از جمله برنامه‎هاست و همراهان مادران باید آموزش‌های لازم را برای کاهش درد مادر داشته باشند.

اتوگرا با بیان اینکه همراهان اجازه دارند وارد بخش زایمانی شوند و تا هنگام ترخیص نیز کنار مادر باشند، گفت: در بیمارستان فاطمیه تا به امروز این امکان فراهم بوده که بسیار رضایت‎آمیز نیز بوده است.

وی با اشاره به آموزش تکنیک‌های مختلف به مادران در ادامه به پخش اذان، دعا و موسیقی‌های تولد برای مادران در بخش زایمانی اشاره کرد.

مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان از اتمام پروژه ساخت بخش جدید زایمان طبیعی در بیمارستان فاطمیه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امسال کلاس‌های زایمان بی‌درد بعد از ظهر‌ها نیز فعال است.

وی گفت: در برگزاری بهتر کلاس‌ها اعتبارسنجی خواهیم کرد و ماما‌هایی را به کار خواهیم گرفت که مجرب به کار هستند و ترجیحاً مادر باشند تا مباحث را بهتر به مادران انتقال دهند.

اتوگرا افزود: در هفته هفتم بارداری یعنی در جلسه ششم، برای مادران جلسه شکرگزاری برگزار می‌کنیم که مادر شکرگزار این باشد که فرزندش نارس نیست.

وی با بیان اینکه از مادرانی که زایمان موفق داشتند در این کلاس‌ها دعوت به سخنرانی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از سوی معاونت درمان نیز لوح‌هایی برای این مادران به رنگ‌های آبی و صورتی به تفکیک جنسیت فرزندانشان اهدا می‌کنیم.

مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به آموزش 690 نفر از مادران در کلاس‌های بارداری طی 10 روز اول این ماه، گفت: 780نفر نیز در اردیبهشت ماه امسال آموزش دیدند.

وی از ثبت‌نام جدید 150 نفر طی هر ماه خبر داد و افزود: ماهانه نزدیک به 750 نفر نیز در این کلاس‌ها آموزش می‌بینند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار