قانون پولشویی در کشور باید عملیاتی شود که متأسفانه سیستم بانکی کشور موافق این موضوع نیستند چرا که منابع مالی آنها از این پول‌ها تامین می‌شود در حالیکه باید در استان و کشور بحث اجرای قانون پولشویی را در دستور کار قرار دهیم
کد خبر: ۲۴۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 14 June 2016
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: باید بانک اطلاعاتی قاچاقچیان کالا و ارز ایجاد و محیط برای آنها ناامن شود.

به‌گزارش ایسنا، سعید گلستانی دوشنبه 24 خرداد در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر توسعه تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین، اظهار کرد: طرح شنبم یکی از طرح‌هایی بود که به منظور کنترل عرضه کالا در کشور اجرایی شد به طوریکه مشکلات طرح قبلی احصا شده و باید به طور جدی در کشور عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه قانون شناسنامه‌دار شدن کالاها هنوز در کشور عملیاتی نشده است، افزود: حجم بالای کالاهای فاقد شناسه در بازار و عدم تجهیز فروشگاه‌ها به صندوق مکانیزه از مشکلات موجود در کشور است که باید بتوانیم طرح شناسه کالا را اجرایی کنیم اما هنوز اجرایی نشده است که اصناف مقاومت کرده درحالیکه باید امسال جدی اجرا شود.

وی با اشاره به عدم اجرای قانون پولشویی در کشور، تصریح کرد: قانون پولشویی در کشور باید عملیاتی شود که متأسفانه سیستم بانکی کشور موافق این موضوع نیستند چرا که منابع مالی آنها از این پول‌ها تامین می‌شود در حالیکه باید در استان و کشور بحث اجرای قانون پولشویی را در دستور کار قرار دهیم و موظف شوند این قانون را اجرایی کنند تا منشأ پول‌های کثیف شناسایی شوند تا در بحث قاچاق کالا و ارز موفق شویم.

گلستانی با تأکید بر شناسایی انبارهای کالا در پیشگیری از قاچاق کالا، عنوان کرد: باید انبارهای کالای استان به طور متمرکز شناسایی شوند تا بازرسان صنعت، معدن و تجارت به صورت مرتب بازرسی کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در خصوص قاچاق موبایل نیز گفت: باید زیرساخت‌هایی را ایجاد کنیم که به طور جدی باعث جلوگیری از قاچاق موبایل شود به طوریکه کنترل مبادی ورودی شهر و عدم فعال شدن گوشی‌های فاقد شناسه از اقدامات موثر در این زمینه خواهد بود.

نظارت مستمر بر داروخانه‌ها وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه اداره بهداشت باید شناسایی و کدرهگیری داروها و لوازم آرایشی بهداشتی را انجام دهد، بیان کرد: بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در داروخانه ها و فروشگاه‌ها به وفور دیده می‌شود که احتیاج به نظارت جدی دارد درحالیکه در حال حاضر نظارت مستمر بر داروخانه‌ها وجود ندارد و طرح‌های مقطعی پاسخگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ‌سازی عدم استفاده از پوشاک و منسوجات خارجی کاری صورت نگرفته است که باید برنامه‌های رادیو و تلویزیونی فراهم شود تا آگاه‌سازی مردم صورت بگیرد.

گلستانی تأکید کرد: عدم خرید کالای خارجی نیاز به حجمه تبلیغی دارد و باید طوری عمل شود که مردم با اکراه کالای قاچاق بخرند.

تمامی باشگاه‌های بدنسازی از مواد نیروزای غیرقانونی استفاده می‌کنند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار کرد: تمامی باشگاه‌های بدنسازی از مواد نیروزای غیرقانونی استفاده می‌کنند و در اکثر داروخانه‌ها نیز وجود دارد که اگر به طور جدی مبارزه نشود به راحتی عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار