زمان قبل از افطار به دلیل افت سطح قند خون و کاهش سطح کالری بدن زمان مناسبی برای ورزش کردن نیست.
کد خبر: ۲۴۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 12 June 2016
یک فوق تخصص ورزش درمانی گفت: زمان قبل از افطار به دلیل افت سطح قند خون و کاهش سطح کالری بدن زمان مناسبی برای ورزش کردن نیست.

به گزارش ایسنا، شهرام آهنجان، یکی از بهترین زمان‌ها برای ورزش کردن در ورزشکاران روزه‌دار را صبح‌ها دانست و گفت: چند ساعت بعد از صرف سحری زمان مناسبی برای ورزش کردن روزه‌داران است، زیرا بدن آنها در این زمان آمادگی فعالیت بدنی را دارد.

وی افزود: ورزشکارانی هم که تمایل به ورزش کردن در تایم بعدازظهر را داشته باشند باید دو تا سه ساعت بعد از صرف افطار ورزش کنند.

این فوق تخصص ورزش درمانی همچنین به ورزشکاران روزه داری که بعد از افطار را برای ورزش کردن انتخاب می‌کنند، توصیه کرد: تا حتما بین دو تا سه میان وعده غذایی را در برنامه افطار تا سحر خود بگنجانند. زمان قبل از افطار به دلیل افت سطح قند خون و کاهش سطح کالری بدن زمان مناسبی برای ورزش کردن نیست.


آهنجان در ادامه با اشاره به مدت زمان طولانی روزه‌داری گفت: طبیعتا روزه‌داری ورزشکاران بدن آنها را با واکنش‌ها و کسری‌هایی همراه خواهد کرد، لذا توصیه می‌شود ورزشکاران روزه‌دار اندکی فشار و شتاب ورزش‌های خود را تعدیل کنند.


این فوق تخصص ورزش درمانی همچنین به ورزشکاران روزه‌دار توصیه کرد: اگر در حین فعالیت بدنی با مشکلاتی نظیر افت قند مواجه شدند، ورزش کردن و فعالیت بدنی خود را متوقف کنند.


وی در ادامه به ورزشکاران این توصیه را هم کرد که در هوای مناسب ورزش کنند، تا ضمن اینکه دچار گرمازدگی نشوند، با کمبود آب بدن نیز مواجه نشوند، زیرا ورزش کردن در هوای گرم میزان تعریق بدن را افزایش می‌دهد.


آهنجان، آب را جزو ضروریات ورزش عنوان کرد و رسانیدن آب مورد نیاز بدن ورزشکاران روزه‌دار را مهم دانست و گفت: ورزشکاران روزه‌دار باید در فواصل بین افطار تا سحر حداقل هشت لیوان آب بنوشند.


این فوق تخصص ورزش درمانی سپس استفاده زیاد از میوه‌ها و سبزیجات را در راستای تامین ویتامین‌ها و آب مورد نیاز بدن روزه‌داران به آنها توصیه کرد.


آهنجان، استفاده از غذاهای پرچرب را در ورزشکاران روزه‌دار توصیه نکرد و همچنین از روزه‌داران خواست تا از مصرف زولبیا و بامیه و دیگر شیرینی‌جات در ایام ماه مبارک رمضان صرف‌نظر کنند.

این فوق تخصص ورزش درمانی از ورزشکاران روزه‌دار خواست تا مصرف انواع مغزها را به لحاظ نقش مهم آنها در تامین انرژی در برنامه غذایی افطار تا سحر خود بگنجانند.


آهنجان در ادامه با بیان اینکه استفاده از مکمل‌ها، املاح، ویتامین‌ها و... در ورزشکاران روزه‌دار در زمان بین افطار تا سحر توصیه می‌شود، گفت: استفاده از مکمل‌ها باید یکباره نبوده و در چند مرحله انجام شود.


وی با بیان اینکه روزه‌داری مغایرت و منافاتی با ورزش کردن ندارد، گفت: ورزشکاران روزه‌دار می‌توانند با در نظر گرفتن نکاتی، روزه‌داری توام با ورزش موفقیت آمیزی را در ماه مبارک رمضان تجربه کنند.
برچسب ها: ورزش ، ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار