حمیدوند با بیان اینکه عدم وجود کارخانجات فرآوری و تبدیلی در این شهرستان موجب شده کشاورزان ما چندان بهره مالی را از محصولات تولیدی نبرند، افزود: در شهرک صنعتی نهاوند 20 واحد تولیدی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها تعطیل و غیر فعالند.
کد خبر: ۲۴۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 11 June 2016
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: واحدهای تولیدی راکد در نهاوند فعال می‌شوند.

به گزارش فارس، کریم حمیدوند، با بیان اینکه یکی از راه‌های اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در جامعه فعال کردن زیرساخت‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی در کشور است، افزود: اگر به توان داخلی کشور در بخش‌های مختلف اعتماد شود، در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تنها عامل موفقیت در برابر حربه‌های ناجوانمردانه دشمن به ویژه در مبحث اقتصادی تکیه به توان داخلی است، گفت: می‌توان با تلاش مضاعف در بخش‌های مختلف به نتایج قابل قبولی دست یافت.

فرماندار شهرستان نهاوند توجه به تولید داخل و حمایت همه‌جانبه از آن را راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید با ارائه برنامه‌های مدون، توانسته بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند را حل کند و آنها را به چرخه تولید برگرداند.

وی با بیان اینکه نهاوند شهرستانی کشاورزی است افزود: می‌توان ظرفیت کشاورزی آن را به ظرفیت صنعتی هم تبدیل کرد به این صورت که با حمایت از قشر تولیدکننده می‌توان از کشاورزی در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی نیز استفاده کرد.

حمیدوند با بیان اینکه عدم وجود کارخانجات فرآوری و تبدیلی در این شهرستان موجب شده کشاورزان ما چندان بهره مالی را از محصولات تولیدی نبرند، افزود: در شهرک صنعتی نهاوند 20 واحد تولیدی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها تعطیل و غیر فعالند.

وی گفت: به دنبال این هستیم مشکلات این واحدها را در نیمه اول سال جاری حل کنیم و آنها را به چرخه تولید برگردانیم.

فرماندار نهاوند افزود: از آن جا که هر چقدر به تولید و صنایع تولیدی توجه شود به همان اندازه مشکلات اقتصادی مردم کم می‌شود، ایجاد اشتغال و رونق تولید را باید جدی بگیریم.

این مسؤول با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی و صنعتی ما در شهرک صنعتی نهاوند مستقر نیستند، افزود: در نهاوند 60 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که فقط 20 واحد ان در شهرک صنعتی است.

حمیدوند با اشاره به اینکه تمام واحدهای تولیدی و صنعتی ما باید از بسته‌های حمایتی برخوردار باشند، عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نهاوند را عدم وجود سرمایه درگردش، نبود نقدینگی و معوقات بانکی دانست.

وی ادامه داد: به زودی با تشکیل جلسات مستمر در محل فرمانداری و یا محل واحد تولیدی تعطیل شده با حضور سرمایه‌گذار و نماینده بانک عامل نسبت به رفع مشکل واحدهای تولیدی اقدام می‌شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در شهرک صنعتی نهاوند از 20 واحد تولیدی مستقر بیش از 10 واحد تعطیل شده‌اند، افزود: بانک‌ها باید همکاری بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند و پرداخت تسهیلات به آنها را روان‌تر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار