میزان آلودگی هوای استان همدان در روز گذشته 3 برابر حد استاندارد بود به‌طوریکه در بعدازظهر روز 17 خرداد وضعیت هوای استان در حالت بحران قرار گرفت.
کد خبر: ۲۴۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 07 June 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه وضعیت هوای استان به حالت عادی برمی‌گردد، گفت: میزان آلودگی هوای استان همدان در روز گذشته 3 برابر حد استاندارد بود به‌طوریکه در بعدازظهر روز 17 خرداد وضعیت هوای استان در حالت بحران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا محمدی"، وضعیت فعلی هوای استان را عادی دانست و اظهار کرد: از عصر روز گذشته غلظت آلاینده‌های هوا در استان کاهش یافت و از ساعت 8 صبح امروز 18 خرداد همدان از وضعیت هشدار خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در روز گذشته بدترین وضعیت آلودگی هوا را در سال‌جاری تجربه کرد، یادآور شد: در صبح روز گذشته شهرستان‌های کبودراهنگ، نهاوند، ملایر و اسدآباد در حالت هشدار قرار داشتند به‌طوریکه می‌توان گفت در ساعت 15 بعدازظهر بیشتر نقاط استان در حالت هشدار قرار گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با کم شدن آلودگی‌ها در استان وضعیت هوای شهرستان‌های کبودراهنگ، ملایر، نهاوند و اسدآباد در مرز هشدار قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 تا کنون هوای استان حالت هشدار نداشته است، افزود: از ابتدای سال تا کنون تنها در روز گذشته هوای استان همدان بیشترین آلودگی را داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: بیشترین غلظت آلودگی هوا در استان همدان مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است.

وی منشأ آلودگی هوای استان را گردوغبار کشور عراق دانست و عنوان کرد: براساس تصاویر ماهواره‌ای منشأ تشکیل گردوغبار در استان کشور عراق بوده که به علت وجود رطوبت سطحی پایین در برخی مناطق غلظت آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مناطقی که میزان رطوبت سطحی پایین است، شاهد تشکیل چشمه‌های گردوغبار هستیم، یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها از جمله ملایر به علت بالا بودن فعالیت‌های معدنی و کاهش رطوبت سطحی قابلیت انتشار ذرات بیشتر است.

محمدی در پایان تأکید کرد: با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی وضعیت هوای استان همدان از امروز به حالت عادی باز می‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار