مدیرعامل شرکت عمران مسکن سازان استان همدان با بیان اینکه هچ‌گونه بافت تاریخی در منطقه جولان تخریب نشده است، گفت: 25 هکتار بافت فرسوده منطقه جولان شهر همدان در تملک 350 واحد قدیمی و ناپایدار که هرلحظه امکان تخریب آن وجود داشت، قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۸۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 15 February 2016

مدیرعامل شرکت عمران مسکن سازان استان همدان با بیان اینکه هچ‌گونه بافت تاریخی در منطقه جولان تخریب نشده است، گفت: 25 هکتار بافت فرسوده منطقه جولان شهر همدان در تملک 350 واحد قدیمی و ناپایدار که هرلحظه امکان تخریب آن وجود داشت، قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا،"محمدعلی اسدی" اظهار کرد: تجمیع و نوسازی 350 واحد قدیمی منطقه جولان در دستور کار قرار گرفت که تا کنون هزار و 400 واحد را نوسازی شده است .

وی تصریح کرد: املاک تاریخی این محله همچنان باقی مانده و در حال مرمت است و اینکه گفته می‌شود بافت تاریخی منطقه تخریب شده است قابل قبول نیست چرا که تخریب صورت گرفته فقط در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده بوده است.

کمتر از 20 درصد بافت فرسوده شهر همدان نوسازی شده است

وی با بیان اینکه 697 هکتار بافت فرسوده در شهر همدان وجود دارد، عنوان کرد: تا کنون کمتر از 20 درصد بافت فرسوده شهر نوسازی شده است که یکی از دلایل آن عدم اختصاص امکانات برخی ادارات به این مناطق است.

اسدی با تاکید براینکه نوسازی بافت فرسوده هم توسط بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شرکت عمران مسکن‌سازان استان همدان 8 هزار واحد تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده که تا کنون 7 هزار واحد افتتاح شده است.

شهروندان برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ثبت نام کنند

مدیرعامل شرکت عمران مسکن سازان استان همدان با اشاره به اینکه شرکت عمران مسکن‌سازان تسهیلات دیگری در راستای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته است، از متقاضیان دریافت تسهیلات خواست تا با مراجعه به این شرکت واقع در بلوار هگمتانه شهر همدان اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در نوسازی بافت فرسوده تغییر کرده است،خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت کمتر به طور مستقیم وارد بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شده و بیشتر به دنبال این است تا محلات تاثیرگذار در مسائل اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی مردم را احیا و حفظ کند.

محله محوری اولویت مهم در بازسازی بافت فرسوده

اسدی محله محوری را یکی از اولویت های اصلی بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دانست و ادامه داد: بر همین اساس 3 مرکز محله کبابیان،گلپا و حاجی در شهر همدان به منظور بهسازی و باز آفرینی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

وی افزود: برای بهسازی و بازآفرینی این محلات 3 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که تا کنون 2 میلیارد تومان آن محقق شده است.

یشترین تراکم بافت فرسوده در رینگ مرکزی شهر همدان است

مدیرعامل شرکت عمران مسکن سازان استان همدان بیان کرد: در این محلات تا کنون اقداماتی از جمله تهیه طرح معماری،جداره سازی و مرمت،کف‌سازی و مباحث ترافیکی صورت گرفته است و مقرر شده دستگاه‌های خدمات رسان کار انتقال شبکه‌های مورد نیاز را انجام دهند.

اسدی یادآور شد: بیشترین تراکم بافت فرسوده در رینگ مرکزی شهر همدان قرار دارد که بازسازی و نوسازی آن به فرهنگسازی در بین ساکنین و مسئولان امر دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار