معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: موزه منطقه‌ای همدان همچنان در انتظار اعتبار 300 میلیون تومانی برای اتمام کار است.
کد خبر: ۱۷۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 04 February 2016
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: موزه منطقه‌ای همدان همچنان در انتظار اعتبار 300 میلیون تومانی برای اتمام کار است.

به گزارش فارس،بهرام توتونچی با بیان اینکه تکمیل احداث موزه منطقه‌ای در همدان همچنان در انتظار اعتبار است، اظهار کرد: این موزه در دو بخش مخزن امن اشیا و موزه طراحی شده که مخزن امن اشیا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: قسمت «موزه» این پروژه پیشرفت 25 درصدی داشته و تنها در حد پی و فونداسیون اجرا شده که به دنبال اخذ اعتبار برای فعال شدن پیمانکار در آن هستیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه موزه منطقه‌ای همدان نیازمند 300 میلیون تومان است، گفت: این پروژه از اوایل دهه 80 مطرح شده و تاکنون به علت کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه 15 موزه در سطح کشور در دستور کار است، افزود: سیاست ایجاد این موزه‌ها بر این است که همه اشیای تاریخی ایران‌باستان به فراخور اماکنی که کاوش شده در مناطق خود به نمایش گذاشته شود.

توتونچی یادآور شد: امیدواریم نمایش اشیای کشف ‌شده در موزه‌ها، بتواند هویت فرهنگی ما را معرفی کند و جذابیت‌های گردشگری را برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به همدان همه موارد از جمله موزه منطقه‌ای مطرح شد، گفت: وضعیت اقتصادی و کمبود اعتبارات منجر شده تا دولت طرح‌های با پیشرفت 80 درصد را در اولویت قرار دهد و سپس به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بپردازد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در خصوص ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی نیز گفت: ثبت، فرآیند پیچیده‌ای دارد و در این زمینه حساسیت‌هایی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه آثار تاریخی همه جزء داشته‌های سازمان میراث فرهنگی است، خاطر نشان کرد: آثار تاریخی باید با بررسی بیشتر، تمام قابلیت‌های آثار ثبتی را داشته باشد.

توتونچی ثبت آثار در فهرست جهانی را رقابت همه کشورها دانست و با بیان اینکه در این میان هر که طرح بهتری ارائه دهد، پذیرفته می‌شود، از طرح آثاری چون شهر زیرزمینی سامن، ارزانفود و نوشیجان برای ثبت جهانی خبر داد.

وی در پایان سخنانش گفت: این آثار در کنار پیشنهادات سایر شهرها و کشورها بررسی می‌شوند و سپس در صورت برخورداری از ویژگی‌های لازم رأی نهایی صادر خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار