فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی کنگره ملی هشت هزار شهید استان هفته آینده در همدان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 07 October 2023

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی کنگره ملی هشت هزار شهید استان هفته آینده در همدان برپا می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، سردار مظاهر مجیدی در جمع خبرنگاران افزود: هفت هزار اثر در این رخداد نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه مباحث دفاع مقدس در نمایشگاه و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با این مفاهیم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی دنبال تحریف دفاع مقدس هستند که برگزاری این نمایشگاه با حضور اقشار مختلف می‌تواند آثار مثبتی برای رفع این مباحث داشته باشد.

سردار مجیدی گفت: به مناسبت دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان همچنین ۸۰۰ سری جهیزیه بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی با یادآوری اینکه ۱۱ سال پیش اولین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان برگزار شد و هفته آینده شاهد برگزاری دومین کنگره خواهیم بود، اظهار کرد: اولین برنامه این کنگره روز جمعه با برگزاری دعای ندبه در امام زاده عبدالله با حضور مردم آغاز و در شهرستان‌های بهار و نهاوند نیز یادواره شهدا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گفت: اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار همدان در چهار شب برگزار می‌شود و آیین افتتاحیه هفته آینده با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ برنامه پیش از برگزاری اجلاسیه برگزار شده است، گفت: یکی از برنامه‌ها فصل شیدایی بود که در ۱۵ شب برگزار شد که با استقبال قابل توجه مردم همراه بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان افزود: برنامه‌های اجلاسیه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به مدت سه ساعته برگزار و هر شب چهار هزار نفر از اقشار مختلف در این برنامه شرکت می‌کنند و در این اجلاسیه نقش مردم و نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس بیان می‌شود.

وی با بیان نقش طلاب در دفاع مقدس اظهار داشت: ۴۷۵ رزمنده روحانی از همدان عازم جبهه حق علیه باطل شدند که ۱۱۵ نفر از طلاب شهید، ۲۸ روحانی جانباز شدند.

این مقا م مسئول یاد آور شد: شمار تولیدات مکتوب از کنگره اول تا دوم ۲۳۷ جلد کتاب بوده است و ۲۰۰ جلد کتاب در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال منتشر شود.

سردار مجیدی افزود: با وجود تبلیغات منفی درباره نسل امروز، اما یک هزار و ۷۶ نفر از دانش آموزان در جریان دفاع مقدس شهید شدند.

وی درباره پرداختن به نقش بانوان در دفاع مقدس اضافه کرد: شهیده مرضیه حدیدچی دباغ فرمانده اسبق سپاه همدان بود که در این کنگره به عنوان سمیه انقلاب از وی یاد شده است.

وی با اشاره به نقش موثر نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس از جمله نیرو‌های مسلح همدان، ادامه داد: نیرو‌های مسلح استان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند، برای نمونه ۳۰ عملیات آفندی توسط لشکر امام حسین (ع) انجام شد یا پایگاه شهید نوژه ۴۰ خلبان شهید تقدیم انقلاب کرد و ۱۰ لشکر بسیجی در همدان برای دفاع از این آب و خاک در آن دوران سازماندهی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار