رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه محدوده و عرصه ثبت جهانی ما هنوز هم اشکالاتی دارد، گفت: احساس می‌کنیم کار‌ها و اقدامات، کمی کُند شده است که پیگیر تسریع آن هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 20 July 2023

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه محدوده و عرصه ثبت جهانی ما هنوز هم اشکالاتی دارد، گفت: احساس می‌کنیم کار‌ها و اقدامات، کمی کُند شده است که پیگیر تسریع آن هستیم.

به گزارش تابناک همدان، روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا و مدیران شهرداری به منظور بررسی اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی هگمتانه از پیاده‌راه اکباتان، خیابان باستان و محور گردشگری فرهنگی پوستی‌زاده- باباطاهر بازدید کردند.


حمید بادامی‌نجات در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این امر در راستای پیگیری مصوبات و اقدامات شهرداری همدان در خصوص ثبت جهانی هگمتانه و رونق پیاده‌راه اکباتان طی ماه‌های گذشته انجام شد، اظهار کرد: این مهم، کار بزرگی بوده و طی این مدت تمام مجموعه‌ها سعی بر انجام اقدامات خوب داشتند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که کار انجام نشده، اقدامات مشخص است، گفت:، اما بعد از انجام کار، مطالبات جدیدتر و بیشتری ایجاد می‌شود که امری طبیعی است.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: اقدامات انجام شده قطعاً قابل ارزش بوده و اتفاقات مثبت و رو به جلویی است، البته ضعف‌هایی نیز وجود داشته که در بازدید این موارد مورد بررسی قرار گرفت.

بادامی‌نجات به نارضایتی‌های کسبه و فعالان اقتصادی پیاده‌راه اکباتان اشاره کرد و افزود: باید به این موارد توجه شود البته کسبه به منظور رفع مشکلات موجود، پیشنهاداتی ارائه دادند که بخشی از آن‌ها امکان اجرایی شدن دارد.

وی با بیان اینکه به منظور اجرایی شدن بخشی از پیشنهادات کسبه باید دستگاه‌ها در کنار یکدیگر موارد را بررسی و پیگیری کنند، تصریح کرد: تمام این اقدامات و مطالبات به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: در معبر تعریض شده باستان، شهرداری با هزینه‌های بسیار بالا این مسیر را بازگشایی کرد، اما اکنون به محل پارک خودرو تبدیل شده است.

بادامی‌نجات با اشاره به معضل استفاده پارکینگی از معبر باستان، خاطرنشان کرد: شورای ترافیک نسبت به ارائه طراحی و پیشنهاد محل مناسبی به منظور استفاده شهروندان برای پارک خودرو، اقدام کند.

وی به وجود چند ملک در مسیر معبر باستان اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری منطقه ۴ در حال انجام توافقات آن بوده و در آینده نزدیک جزو موارد تملکی و تخریبی خواهد بود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: در خصوص مشکل نور پیاده‌راه اکباتان نیز چراغ‌ها توسط سازمان زیباسازی خریداری شده و به زودی نور این منطقه تأمین خواهد شد.

بادامی‌نجات جابجایی گیت تردد ماشین به پیاده‌راه اکباتان را از جمله درخواست‌های کسبه برشمرد و گفت: این درخواست در دست بررسی است و این امر مستلزم بررسی این موضوع توسط فرمانداری و شهرداری در کارگروه‌های کارشناسی است.

وی آغاز جداره‌سازی در پیاده‌راه اکباتان را از اقدامات خوب شهرداری دانست و بیان کرد: این امر باید تسریع شده و جمع‌آوری آسفالت میدان هگمتانه نیز جای امیدواری برای رفع یکی از مشکلات ثبت جهانی است؛ اما باید راه‌های جایگزین پیش‌بینی شده و با ظرافت این کار پیش برود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: ساماندهی بازار انجام شده و بخش‌هایی از آن باقی مانده است که انجام خواهد شد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه محدوده و عرصه ثبت جهانی ما هنوز هم اشکالاتی دارد، تصریح کرد: امید است که به دنبال بازدید انجام شده مشکلات باقی مانده حل شود؛ احساس می‌کنیم کار‌ها و اقدامات، کمی کند شده است که پیگیر تسریع آن هستیم.

وی گذر فرهنگی گردشگری پوستی‌زاده- باباطاهر را یکی از اقدامات بسیار خوب و ماندگار شورای شهر و شهرداری دانست و ادامه داد: این اقدام، محور پیاده‌راهی همدان را تکمیل می‌کند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: گذر فرهنگی گردشگری پوستی‌زاده- باباطاهر، میدان آرامگاه بوعلی سینا را به آرامگاه باباطاهر وصل می‌کند که این اقدام در دنیا بی‌نظیر خواهد شد.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه در قدم به قدم گذر فرهنگی گردشگری، تاریخ همدان وجود دارد، یادآور شد: باید بتوانیم این تاریخ را حفظ کنیم؛ در برهه‌هایی از تاریخ متأسفانه در حق گذشته ما ظلم شده است و باید جبران کنیم.

وی با بیان اینکه باید تاریخ و گذشته ما حفظ شود، اظهار کرد: نباید آثار تاریخی ما همچون حمام چاله دفن می‌شد و این موارد کالا نیست که بتوانیم به جای آن‌ها تولید کرده و بسازیم.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: آثار تاریخی موجود، هویت و گذشته ما بوده و باید آن را حفظ کنیم چراکه هیچ چیز جدیدی نمی‌تواند جایگزین میراث فرهنگی ما باشد.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه قنوات و حمام‌های قدیمی جزئی از فرهنگ و هویت تاریخی همدان است، بیان کرد: این آثار می‌تواند تاریخ همدان را به صورت مصور به آیندگان انتقال دهد.

گذر فرهنگی گردشگری پوستی‌زاده- باباطاهرکاری ماندگار از شهرداری همدان/  محدوده و عرصه ثبت جهانی هگمتانه هنوز اشکالاتی دارد

گذر فرهنگی گردشگری پوستی‌زاده- باباطاهرکاری ماندگار از شهرداری همدان/  محدوده و عرصه ثبت جهانی هگمتانه هنوز اشکالاتی دارد

 

گذر فرهنگی گردشگری پوستی‌زاده- باباطاهرکاری ماندگار از شهرداری همدان/  محدوده و عرصه ثبت جهانی هگمتانه هنوز اشکالاتی داردگذر فرهنگی گردشگری پوستی‌زاده- باباطاهرکاری ماندگار از شهرداری همدان/  محدوده و عرصه ثبت جهانی هگمتانه هنوز اشکالاتی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار