بهره برداری از هشت واحد گلخانه ای به مساحت بیش از ۳۷ هزار متر مربع امروز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ و همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرهای مختلف استان همدان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 17 June 2023

بهره برداری از هشت واحد گلخانه ای به مساحت بیش از ۳۷ هزار متر مربع امروز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ و همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرهای مختلف استان همدان آغاز شد.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان با سفر به روستای امزاجرد از توابع بخش مرکزی همدان ، هشت واحد گلخانه‌ای به مساحت ۳۷ هزار مترمربع در سطح استان را به صورت ارتباط برخط (وبینار) در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، درگزین و بهار

افتتاح کرد.

استاندار همدان یکی از محورهای مهم برای ایجاد رونق تولید و ایجاد اشتغال را توجه به بخش کشاورزی و افزایش میزان گلخانه ها دانست و گفت: سطح کشت های گلخانه ای استان از ۲۵۰ هکتار به ۹۷۰ هکتار ارتقا خواهد یافت.

قاسمی فرزاد همچنین تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب با اصلاح الگوی مصرف و توسعه کشت گلخانه‌ای می‌تواند میزان بهره‌وری در این حوزه را تا پنج برابر افزایش دهد.

معاون مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین افتتاح این گلخانه ها گفت: ۴۹ طرح در هفته جهاد کشاورزی در استان همدان به ارزش ۲۷۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۴۷ نفر در شهرستانهای استان همدان اجرا شد.

آذر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با اجرای طرح های کشاورزی در استان همدان ۷۵۲ خانوار روستایی از افتتاح این طرحها بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در هفته کشاورزی ۱۴ گلخانه در سطح ۱۳.۵ هکتار و اعتبار ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که برای ۱۳۳ نفر اشتغال ایجاد کرد.

معاون مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این هفته همچنین ۶ مورد واحد دام و طیور با اعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان نیز آغاز به کار کرد که ۳۲ نفر مشغول به کار شدند.

وی در هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح صنایع کشاورزی و تبدیلی با ۱۳.۵ میلیارد تومان نیز مورد بهره برداری گرفت که زمینه شغلی ۱۴ نفر را فراهم کرد.

محمدی همچنین در این هفته ۲۷ مورد طرحهای آب و خاک به ارزش ۲۵ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد که برای ۱۶۹ نفر اشتغال ایجاد کرد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار