معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان از برگزاری نخستین کنگره شهدای مهندس همدان در چهارم اسفندماه خبر داد و گفت: در این کنگره از خانواده ۱۱۶ شهید مهندس استان، تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴ 20 February 2023

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان از برگزاری نخستین کنگره شهدای مهندس همدان در چهارم اسفندماه خبر داد و گفت: در این کنگره از خانواده ۱۱۶ شهید مهندس استان، تجلیل خواهد شد.

 به گزارش تابناک همدان، مجید رضایی والا با حضور در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی شهدای مهندس استان اعلام کرد و افزود: این شهدا به عنوان الگو به نسل جوان دانشجو و بیان نقش مهندسان در دفاع مقدس معرفی خواهند شد که باعث خلق حماسه بی‌بدیل و به یاد ماندنی در تاریخ این سرزمین شدند.

وی شناسایی و بزرگداشت شهدای نخبه مهندسین استان همدان و همچنین معرفی این شهدای والامقام به عنوان الگو‌های ناب و پرورش یافته در مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، به نسل جوان دانشجویی، از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و اظهار داشت: مهندسان در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود محدودیت‌ها در شرایط سخت جنگی و تحریمات ناجوانمردانه دشمنان با ابداعات در بخش مهندسی، موجب خلق حماسه‌های بی بدیل در تاریخ این سرزمین شدند.

رضایی با بیان اینکه ایده اصلی برگزاری این کنگره از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شد، اما به دلیل همه گیری کرونا به امسال موکول شد، یاد آور شد: در این کنگره از خانواده شهدای مهندس، خلبانان، پدافند هوایی، شهید مصطفی احمدی‌روشن و سید میلاد مصطفوی تقدیر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه‌هایی که در راستای این کنگره صورت گرفته، اشاره کرد و افزود: پس از تشکیل ستاد کنگره، برنامه‌هایی نظیر دیدار با خانواده شهدای مهندس، رونمایی از کتاب صوتی «بگو ببارد باران»، رونمایی از نشان کنگره و کتاب متولد ۲۰ شهریور، رونمایی از پوستر کنگره، اردو‌های مختلفی در بازدید از صنایع همدان و استان هرمزگان، جشنواره فرهنگی و هنری ایثار و شهادت ویژه اساتید کارمندان و دانشجویان، برگزار شده است.

رضایی والا با بیان اینکه کتابچه‌ای از اطلاعات و زندگی‌نامه این شهدا در این مراسم رونمایی خواهد شد: خاطر نشان ساخت: از ابتدای اسفند ماه نمایش توانمندی صنعتی و دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دانشگاه صنعتی برگزار خواهیم کرد که در معرض دید علاقمندان و دانشجویان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان در پایان، با بیان اینکه این کنگره در راستا و ذیل برنامه یادواره هشت هزار شهید استان همدان برگزار می‌شود، یاد آور شد: رونمایی از کتاب مردی با چفیه سرخ (خاطرات شهید مهندس محمود شهبازی فرمانده تیپ محمدرسوالله) از دیگر برنامه هاست و پیش بینی می‌شود در این مراسم ۶۰۰ مهمان حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است، سپاه انصارالحسین (ع)، حوزه بسیج دانشجویی استان، وزارت علوم، استانداری همدان، کانون سنگر سازان بی سنگر، بسیج مهندسین صنعتی، پایگاه نوژه، پدافند سوباشی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت گاز، شرکت آب منطقه ای، مخابرات و دانشگاه بوعلی نیز در این کنگره و نمایشگاه حضور و همکاری خواهند داشت.

برگزاری نخستین کنگره شهدای مهندسین به همت دانشگاه صنعتی همدان/ کتاب مردی با چفیه سرخ رونمایی می شود

برگزاری نخستین کنگره شهدای مهندسین به همت دانشگاه صنعتی همدان/ کتاب مردی با چفیه سرخ رونمایی می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار