مدیر عامل شرکت شهرک‌های استان همدان از افتتاح قریب الوقوع فاز یک شهرک بنکداران خبر داد و گفت: شهرک بنکداران یکی از پروژه‌های قفل شده استان بود که با تزریق اعتبار خوبی در ۶ ماه گذشته در آستانه افتتاح قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ 05 February 2023

مدیر عامل شرکت شهرک‌های استان همدان از افتتاح قریب الوقوع فاز یک شهرک بنکداران خبر داد و گفت: شهرک بنکداران یکی از پروژه‌های قفل شده استان بود که با تزریق اعتبار خوبی در ۶ ماه گذشته در آستانه افتتاح قرار دارد.

به گزارش تابناک همدان، مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران به مناسبت ایام الله دهه فجر افزود: بیش از ۸۰ درصد از تعهدات شهرک‌های صنعتی نسبت به راه اندازی شهرک بنکداران انجام شده است و علاوه بر آن برخی خواسته‌های بهره برداران که بر ذمه شرکت نبود نیز پذیرفتیم و حسب سیاست‌های استاندار محترم تکالیف در حال انجام شدن است.

وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد که یکی دیگر از پروژه‌های قفل شده مجموعه شرکت شهرک‌های استان بود، نیز گفت: بعد از گرفتن تاییدیه طرح جامع منطقه جهان آباد واگذاری با رعایت مقدماتی که دارد، انجام می‌شود که تا پایان امسال کد گمرکی را اخذ خواهیم کرد و با گرفتن پروانه بهره برداری در ۶ ماهه اول سال آینده فرایند واگذاری آغاز خواهد شد.

حقیقی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات شرکت شهرک‌ها در شش ماه گذشته اظهار داشت: فسخ قرارداد‌های شرکت شهرک‌های استان و پس گیری اراضی در دست افراد فاقد صلاحیت از ابتدای شکل‌گیری تا سال گذشته، ۳۵ هکتار بوده و این در حالی است که در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ هکتار فسخ و تعدادی از اراضی مجدد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها یک سازمان توسعه‌ای است، خاطرنشان کرد: در بهره گیری از پساب فاضلاب شهری با ۳۲ لیتر بر ثانیه جزو هفت استان برتر و پیشگام کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه فرش و چرم همدان دارای قدمت دیرینه است گفت: تعداد خوشه‌های صنعتی در بازه یک ساله دولت از ۶ به ۹ رسیده و ایجاد خوشه فرش، چرم همدان و پوشاک ازندریان در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

وی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحد‌های تولیدی و صنعتی است، اظهار داشت: دولت سیزدهم یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحد‌های تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده است تا ظرفیت بلا استفاده بخش تولید و صنعت احیا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: بیش از ۸۰ درصد از واحد‌های راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی احیا شده‌اند اگرچه این روند در سال آینده با رشد چشمگیری ادامه خواهد داشت.

حقیقی با بیان اینکه ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی که نیمی از آن در مناطق برخوردار و نیمی دیگر در مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده است، خاطر نشان ساخت: مجموعه شهرک‌های صنعتی به موضوعات و دغدغه‌های تولیدکنندگان نزدیک است از همین رو به برکت دولت سیزدهم و حمایت‌های استاندار همدان جلسات کارشناسی شده با سرعت بالا اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل شهرک‌های صنعتی اراضی در اختیار است، افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌ای برای تملک اراضی دیده نشده بود به نحوی که کل اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی ۳ هزار هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با تاکید بر اینکه در ۶ ماه گذشته برنامه افزایش یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی کلید خورده و در شرف توافق با زارعین و مالکان هستیم، یادآور شد: این مهم به معنای عدم انجام کار در سال‌های متمادی بوده که هم اکنون با جدیت در حال پیگیری است.

حقیقی اظهار داشت: عمده منابع درآمدی شهرک‌های صنعتی از محل فروش اراضی صنعتی حاصل می‌شود که طبق بودجه سنواتی از بودجه عمرانی دولت نیز برخوردار هستیم و با عنایت ویژه استاندار مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استانی در سالجاری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابلاغ شد که در شرف تخصیص بوده و۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به منظور توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع و رونق سرمایه‌گذاری، ره آورد سفر رییس جمهور به همدان است.

وی افزود: مبلغ ۲۵۵ میلیارد تومان هزینه برنامه‌های عملیاتی سال جاری این شرکت بوده که ۱۶۰ میلیارد تومان از آن از منابع داخلی در تامین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی هزینه شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه عملکرد جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم به برکت روحیه جهادی سرعت گرفته است، یاد آور شد: در خصوص تامین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، میانگین سالانه دولت‌های قبل هفت مگابایت بوده که در بازه زمانی یک ساله این دولت این عدد به ۴۱ مگابایت رسیده است.

وی در خصوص وضعیت شهرک صنعتی لالجین ۲ نیز گفت: ۲۳۱ قطعه اراضی در این شهرک موجود است که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام انجام شده و از طریق فرآیند دولتی و مزایده واگذاری‌ها انجام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از صنایع به ویژه صنایع خرد ۵ میلیارد تومان هزینه شده که شامل ۲۰۰ دوره آموزشی، حمایت‌های فناورانه، شرکت در ۱۸۰ نمایشگاه داخلی و خارجی و برگزاری هفت تور صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در پایان با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان اشتغال دارند، تصریح کرد: تاکنون هزار و ۳۵۴ واحد پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۵۰ درصد از این واحد‌ها با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

شهرک بنکداران همدان درآستانه افتتاح/ اراضی شهرک لالجین ۲ از طریق مزایده و فرایند دولتی واگذار می‌شود/ اشتغال ۱۴ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار