کد خبر: ۱۰۶۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 18 August 2022

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: براساس طرح آمایش سرزمینی سازمان امداد و نجات، این استان به سه پایگاه امداد جاده ای در راستای ارائه مطلوب خدمات در مواقع ضروری، نیاز دارد.

به گزارش تابناک همدان،علی سنجربگی گفت : استان همدان دارای ۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات، یک پایگاه کوهستان در میدان میشان، یک پایگاه امداد هوایی با استقرار بالگرد در فرودگاه همدان، سه پایگاه موقت، یک تیم واکنش سریع و آماده باش در پایگاه امدادی و یک تیم آنست(حضور سگ های زنده یاب و تجسس) است. 

وی اضافه کرد: طرح آمایش سرزمینی با مد نظر قرار دادن نقاط حادثه خیز معرفی شده از سوی پلیس راه در سازمان امداد و نجات تهیه شده و براساس این طرح، استان همدان نیازمند راه اندازی سه پایگاه ثابت جدید امداد جاده ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: این پایگاه ها باید در محورهای حادثه خیز درگزین به اصله، محور ارتباطی قهاوند، و جاده اسدآباد به سنقر ایجاد و راه اندازی شود.

سنجربگی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در راه اندازی پایگاه های هلال احمر توجه به رعایت فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر و همین فاصله نسبت به پایگاه مجاور است، افزود: راه اندازی پایگاه ثابت  هلال احمر می بایست با رعایت استانداردهای مربوطه باشد به عنوان مثال قهاوند دارای یک پایگاه موقت فعال است و وجود پایگاهی در نزدیکی آن که متعلق به استان مجاور است، راه اندازی پایگاه ثابت و جدید در این شهر را با موانعی مواجه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان همچنین بر بروز رسانی تجهیزات لجستیکی و خودرویی مجموعه هلال احمر با توجه به ماموریت های امدادی این سازمان در مسیرهای خاکی و سخت گذر به خصوص در فصول سرد سال، تاکید کرد.

وی ادامه داد:  میزان آسیب پذیری خودروهای امدادی بسیار بالا است بنابراین باید نسبت به بازسازی تجهیزات امداد و نجات به ویژه در استان های سردسیز از جمله همدان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار