در همایش MS استان مطرح شد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از پیگیری ایجاد چهار مرکز توانبخشی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 15 July 2022

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از پیگیری ایجاد چهار مرکز  توانبخشی در همدان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، محمدمهدی مجذوبی در همایش بزرگ خانواده MS استان همدان با اشاره به اینکه نشست‌های زیادی را در خصوص بیماران «ام اس» نسبت به موضوعات و مشکلات مختلف برگزار کردیم گفت: با شهرداری همدان در خصوص تسهیل استفاده بیماران ام اس از امکانات عمومی نشست‌هایی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات در خصوص کمبود دارو‌های بیماران بود و آن هم تنها یک یا دو قلم که با پیگیری صورت گرفته امروز آن‌ها هم مهیا شده‌اند افزود: در حال حاضر دارو‌های MS در استان ارائه می‌شود که داروخانه دانشگاه را نیز تغییر خواهیم داد تا شرایط را بهتر در شان مردم استان کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تأکید کرد: امروز علاوه بر مرکز استان در شهرستان ملایر، تویسرکان و نهاوند نیز دارو‌های بیماران «ام اس» ارائه می‌شود و در چند ماه آینده نیز تسهیلاتی فراهم خواهد شد تا بیماران منطقه شمالی استان هم در منطقه خود خدمات دریافت کنند و به مرکز استان رفت و آمد نداشته باشند.

  • مجذوبی با اشاره به اینکه برخی از بیماران استان‌های مجاور سهمیه داروی بیماران استان را می‌برند که از انجمن بیماران MS استان درخواست داشتیم آمار بیماران استان را واقعی کند و جلوی این مسئله گرفته شود تصریح کرد: یکی از اهداف جدی ما تقویت دانشکده توانبخشی است که نه تنها برای بیماران «ام اس» بلکه از آنجا که به سمت سالمندی پیش می‌رویم نیاز مبرم استان است.

وی با اشاره به اینکه پیگیریم حداقل چهار مرکز توانبخشی در استان ایجاد شود افزود: به دنبال تقویت مراکز هومکر هستیم که بیماران و سالمندان تا جای ممکن خدمات را در منزل دریافت کنند.

  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در خصوص گرانی دارو نیز گفت: کشور وارد شرایط خاص اقتصادی شده و تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته، اما حسنی که بود در خصوص دارو‌ها اقدامات تدریجی انجام شد و دوما مابه‌التفاوت قیمت دارو را هم بیمه پرداخت می‌کند و فشار زیادی بر بیماران نخواهد بود.
  • وی تأکید کرد: در حال حاضر نسبت به تولیدات داروی کشور به سمت قیمت واقعی رفته‌ایم، اما در خصوص دارو‌های خارجی فعلا این اتفاق رخ نداده که امیدواریم محقق شود./ صداو سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار