کد خبر: ۱۰۲۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 21 January 2022
به گزارش تابناک همدان به نقل از راشاتودی؛ نورالینک، شرکت فناوری اعصاب در ایالات متحده که توسط کارآفرین میلیاردر -ایلان ماسک- تأسیس شده است، شروع به استخدام داوطلبان برای اجرای آزمایش‌های بالینی خود کرده است. این بدان معنی است که ماسک به شروع آزمایش انسان روی ایمپلنت‌های مغزی خود نزدیک‌تر شده است.

این شرکت آگهی‌هایی را برای استخدام مدیر کارآزمایی بالینی و هماهنگ کننده کارآزمایی بالینی ارسال کرده است. در آگهی‌ها اشاره می‌شود که کارکنان «از نزدیک با برخی از نوآورترین پزشکان و مهندسان برتر و همچنین همکاری با اولین شرکت‌کنندگان کارآزمایی بالینی نورالینک همکاری خواهند کرد».

ماسک، که با ثروتی بالغ بر ۲۵۶ میلیارد دلار در رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، ماه گذشته اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ تراشه‌های مغزی نورالینک در انسان کاشته شود. نورالینک در انتظار تایید برنامه‌های آزمایشی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است.

ماسک و شرکایش این شرکت را در سال ۲۰۱۶ برای توسعه تراشه‌های مغزی که انسان را به رایانه متصل می‌کند، تأسیس کردند. او ادعا کرده است که این ایمپلنت‌ها به افراد فلج این امکان را می‌دهند تا دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند را با مغز خود کنترل کنند. او انتظار دارد راه حل‌هایی برای بسیاری از ناتوانی‌های جسمی با پل زدن سیگنال‌ها بین نورون‌ها ایجاد کند.

نورالینک قبلاً تراشه‌های خود را در مغز یک میمون ماکاک و یک خوک آزمایش کرده است. این شرکت در آوریل گذشته، فیلمی منتشر کرد که نشان می‌داد میمونی با ذهن خود یک بازی ویدیویی بازی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار