مدیر بحران و مخاطرات بخش کشاورزی استان همدان گفت:خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از افت دما به بهره برداران بخش کشاورزی از طریق شهرستان‌ها و مراکز خدمات کشاورزی به استان ارسال نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 20 January 2022
مدیر بحران و مخاطرات بخش کشاورزی استان همدان گفت:خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از افت دما به بهره برداران بخش کشاورزی از طریق شهرستان‌ها و مراکز خدمات کشاورزی به استان ارسال نشده است. 

به گزارش تابناک همدان، احد ظفری  اظهارکرد: در رابطه با افت دمایی که توسط اداره کل هواشناسی استان همدان پیش بینی شده بود و  به جهاد کشاورزی برای اطلاع رسانی به  بهره برادران بخش کشاورزی ارسال شد توصیه‌های فنی لازم را به بهره برداران بویژه گلخانه داران، مرغداران و دامداران اطلاع رسانی کردیم که نسبت به تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند. 

وی تست ژنراتور‌های برق توسط بهره برداران بخش کشاورزی و تهیه و تامین ژنراتور برای جلوگیری از هر گونه خسارت ناشی از مخاطرات قطعی برق و برف و کولاک، بازسازی سازه‌های گلخانه‌ها را از دیگر موارد مورد تاکید و اطلاع رسانی به بهره بردارن برشمرد و افزود:به عنوان اقدامات پیشگیرانه موارد مهم  از طریق مدیریت شهرستان‌ها  به بهره برداران اطلاع رسانی شده و امیدواریم با افت دما و بارندگی‌هایی که در روز‌های آتی خواهیم داشت بهره برداران بویژه دامداران، مرغداران، گلخانه داران و سایر تولید کنندگان دچار آسیب نشوند.

ظفری با اشاره به اینکه در رابطه با بحث خسارت‌ها  تمام گزارشاتی که در زمینه خسارت به بهره برداران تایید شده باشد از طریق شهرستان‌ها به ما گزارش می‌شود، خاطر‌نشان کرد: از بهره برداران بویژه گلخانه داران درخواست داریم تا به بیمه واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی خود اقدام کنند تا درصورت افت دما با آسیب و تضرر  مواجه نشوند. 

وی  اقدامات پیشگیرانه را از دیگر موارد برای در امان ماندن  بهره برداران از مخاطرات بخش کشاورزی دانست و خاطر‌نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه می‌تواند از  بسیاری از حوادث غیر قابل پیش بینی جلوگیری کرده و چنانچه بهره برداری که تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد کمتر دچار خسارت  خواهد شد.

ظفری گفت:در نهایت چنانچه بر اثر مخاطرات بخش کشاورزی، چون طوفان، بارندگی، سیل، برف و یخبندان خسارتی وارد شود، تمام موارد را به مراجع ذیصلاح مدیریت کل بحران استانداری و وزارت ارسال کرده و تصمیماتی که در ستاد کارگروه مدیریت بحران وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور گرفته می‌شود را به بهره بردارانی که دچار خسارت شده اند منعکس می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار