سفیر کرواسی در ایران:
سفیر کرواسی در ایران گفت: برای تعمیق روابط اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 23 November 2021
سفیر کرواسی در ایران گفت: برای تعمیق روابط اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم.

به گزارش تابناک همدان، دراگو اشتامبوک سفیر جمهوری کرواسی در ایران به تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: تحریم ها، افکار خوب و اهدافی که در این خصوص را داشتیم از بین برد، اما برای تقویت و توسعه مراودات دو طرفه تلاش می‌کنیم.

او در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان اظهار داشت: علاوه بر تحریم‌ها پاندومی کرونا باعث بروز مشکلاتی در زمینه روابط ایران و کرواسی شد که به جبران این نواقص در آینده امیدوار هستیم.

سفیر کرواسی در ایران به سفر رئیس جمهوری کرواسی در سال ۲۰۱۶ به تهران اشاره کرد و گفت: نمایندگان ۱۰۰ شرکت ما در این سفر حضور داشتند و تفاهم نامه‌هایی در زمینه‌های مختلف منعقد شد.

اشتامبوک خاطرنشان کرد: ما این توافق‌ها را به رسمیت شناختیم و پیگیر آن‌ها هستیم که به مرحله اجرا برسد، زیرا تقویت مراوده با ایران برای ما بسیار مهم است.

او به موضوع استقلال کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: ایران نخستین کشور جهان بود که استقلال ما را به رسمیت شناخت و ما به این حمایت و پشتیبانی افتخار می‌کنیم.

سفیر کرواسی به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی کشور خود پرداخت و افزود: پذیرای گردشگران ایرانی هستیم تا از چشم انداز زیبای این کشور بهره‌مند شوند.

اشتامبوک یادآوری کرد: این نشست پایه‌ای برای جلسات بعدی و ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری و مشارکت در عرصه‌های مختلف است.

او به مشابهت‌های فرهنگی ایران و کرواسی نیز اشاره کرد و گفت: نام اصیل کرواسی در کتیبه‌های بیستون آمده است و این نشان از رابطه اصیل و کهن این دو ملت است.

 فعالان اقتصادی استان همدان محصولات خود را در زمینه تولید فویل و ورق‌های آلومینیوم، رزین‌های پلی استر، محصولات گلخانه ای، فولاد، لوله‌های پلی اتیلن، ماشین‌ها و ادوات کشاورزی، مواد معدنی، سیمان و تجهیزات آبیاری معرفی کردند تا زمینه صادرات و یا احداث صنایع مربوطه در این کشور فراهم شود.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران امروز به دعوت اتاق بازرگانی به همدان سفر کرد و نشست با فعالان اقتصادی، فعالان فرهنگی و دیدار با استاندار همدان از برنامه‌های او است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار