کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که سامانه جدید بارشی امشب وارد استان شده و فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و ریزش برف از فردا /سه شنبه/ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 15 November 2021
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که سامانه جدید بارشی امشب وارد استان شده و فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و ریزش برف از فردا /سه شنبه/ آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، محمد حسن باقری شکیب اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با مه رقیق، بارش پراکنده باران و سردی دمای هوا پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در پی ورود این سامانه از بعدازظهر روز سه شنبه بارش باران و ریزش برف در مناطق پر ارتفاع و کوهستانی استان همدان آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت این سامانه در شامگاه سه شنبه است، ادامه داد: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط است.

وی افزود: با ورود این سامانه ریزش برف در نقاط کوهستانی و گردنه‌ها موجب لغزندگی سطح جاده می‌شود که رانندگان باید با توجه به نکات ایمنی زنجیر چرخ نیز همراه خود داشته باشند.

باقری شکیب تصریح کرد: مه رقیق که از چند روز پیش مناطق صنعتی و شهر‌های بزرگ استان همدان را فرا گرفته بود با ورود سامانه بارشی کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی دمای هوای استان بین سه تا پنج درجه افزایش و دوباره با خروج این سامانه از روز چهارشنبه دما کاهش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

به گفته باقری شکیب، در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، نهاوند با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان و قهاوند و شیرین سو با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر‌های استان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار