اولین نشست علمی تخصصی "تحول در ساختار فرهنگی" با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 30 October 2021

اولین نشست علمی تخصصی

 به گزارش تابناک همدان، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در اولین نشست علمی تخصصی تحول در ساختار فرهنگی کشور که با حضور مدیران، معاونین، کارشناسان و فعالان فرهنگی در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شد؛ با اشاره به دغدغه‌های رهبری در خصوص بحث فرهنگ گفت: رابطه بین مردم و زمام‌داران دچار تحولاتی شده است، این رابطه در ابتدا با حضور محدث و مستمع بود، در ادامه به مجتهد و مقلد تبدیل شد و انقلاب اسلامی با راهنمایی‌های حضرت امام‌خمینی (ره) این رابطه را متحول و به رابطه امام و امت تبدیل نمود.
 
حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی با تاکید بر اینکه رهبر ما از ما و دولت تحولی انقلابی خواسته است، عنوان کرد: ایشان در این مسیر، تعاریف خاصی از انقلابی داشته و مواردی را مطرح کرده اند بدین‌ترتیب باید در این عرصه گام برداشت.

وی با تصریح بر لزوم بازنگری ساختار فرهنگی کشور از سوی نخبگان و ایجاد تحول فرهنگی در کشور، به نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: باید مسئولان کشور نسبت به این موضوع همت و توجه کنند.
 
اولین نشست علمی تخصصی
حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی خاطرنشان کرد: باید در مقوله فرهنگ؛ مبانی فرهنگ، موضوعات فرهنگی، مسائل فرهنگی، چالش‌ها و آسیب‌ها، اقدامات فرهنگی، اصناف فرهنگی، شعائر فرهنگی و اماکن فرهنگی مدنظر قرارگیرند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید به تمامی رفتارها، اقدامات و طرح‌هایی که در جامعه در حال شکل‌گیری است، توجه کنیم، افزود: به‌عنوان مثال، آیا بسته‌های نامحدود اینترنت شبانه که این روز‌ها در جامعه ما وجود دارد، پیوست فرهنگی دارند؟ آیا درخصوص این زیست شبانه فکری کرده‌ایم؟

وی با بیان این موضوع ادامه داد: گاه شعار دولت‌ها در کشورمان فرهنگی و ارزشی است، اما اقدامات غیرفرهنگی و حتی ضدفرهنگی دنبال می‌شود.
 
ساختارها با شعار های فرهنگی سنخیت ندارد

حجت‌الاسلام حریزاوی یادآور شد: در حوزه فرهنگی شعار‌ها در بیشتر مواقع فراموش شده‌اند و علت آن همراهی نکردن ساختار‌ها است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این بحث، به موضوع ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: بخش بیشتر این وضعیت نشات گرفته از عدم همراهی ساختار‌ها است، اما باید بدانیم در بحث ساختار‌ها تنها موضوع دستگاه‌های اجرایی نیستند، انواع و اقسام ساختار‌ها را داریم که باید در این مسیر همراه باشند.

حجت‌الاسلام حریزاوی، هدف از برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه تحول در ساختار فرهنگی کشور را بازنگری این وضعیت از سوی جامعه نخبگان دانست و افزود: حرکت فرهنگی باید از مردم شروع شود و در این مسیر به راستی باید مردمی‌سازی تبلیغ در دستور کار باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۵ دستگاه از این موارد قابل ادغام هستند، این روند نیاز به ساختار شکنی است، اما نیاز به مطالعه درست دارد.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار