استاندار همدان:
استاندار همدان در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب رسانه‌های استان گفت: رسانه‌های استان همدان از گذشته تا امروز دغدغه توسعه استان و خدمت به مردم را داشته و دارند و این یک فرصت خوب برای توسعه استان است.
کد خبر: ۹۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵ 06 December 2020
با همکاری خانه مطبوعات، مشکلات رسانه‌ها را پیگیری می‌کنیم / سند اطلاع‌رسانی اولویت استان و اجرای آن برای مدیران لازم الاجراست 
 
 
استاندار همدان در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب رسانه‌های استان گفت:رسانه‌های استان همدان از گذشته تا امروز دغدغه توسعه استان و خدمت به مردم را داشته و دارند و این یک فرصت خوب برای توسعه استان است. 

به گزارش تابناک همدان؛ سیدسعید شاهرخی افزود: خانه مطبوعات نهادصنفی و قانونی و مورد حمایت مجموعه دولت است و انتظار داریم خانه مطبوعات زمینه تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده و در جهت ارتقا جایگاه رسانه‌ها تلاش کند.

وی با اشاره به  اینکه سند اطلاع‌رسانی به عنوان یک اقدام ابتکاری اولویت حوزه اطلاع‌رسانی استان بوده و برای همه مدیران لازم الاجراست خاطر نشان ساخت: در زمانی که در جامعه با مشکل کرونا روبرو هستیم، مدیران ارتباط با رسانه‌ها را بیشتر از گذشته داشته باشند و با تور‌های خبری جامعه را از کار‌های انجام شده مطلع کنند.
 
استاندار همدان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به توزیع عادلانه آگهی‌ها اقدام کند و دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید قانون را اجرا کنند تصریح کرد: با همکاری خانه مطبوعات، مشکلات رسانه‌ها را پیگیری می‌کنیم و در برگزاری دوره‌های آموزشی، تور‌های گردشگری و رفع مشکلات بیمه خبرنگاران در زمان مناسب کمک خواهیم کرد.
 
شاهرخی گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ارتباط و تعامل با رسانه‌هاست و عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه ارزیابی می‌شود.

 وی افزود: دستگاه‌هایی که مطالبات رسانه‌ها را پرداخت نکنند، معوقات رسانه‌ها از ردیف اعتباری آنان کسر خواهد شد.

همچنین در این جلسه اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات مهم‌ترین مسائل و مشکلات حوزه رسانه‌های استان را مطرح کردند.
 
 
با همکاری خانه مطبوعات، مشکلات رسانه‌ها را پیگیری می‌کنیم / سند اطلاع‌رسانی اولویت استان و اجرای آن برای مدیران لازم الاجراست 

امیدآفرینی محور اصلی فعالیت رسانه‌های استان همدان است

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: امیدآفرینی و تلاش در راستای ایجاد روحیه امید و خودباوری در سطح جامعه، خنثی کردن شایعات و هم‌چنین انعکاس خدمات و دستاورد‌های دولت برای مردم اولویت کاری و محور فعالیت مطبوعات و رسانه‌های استان است.

اشکان یوسفی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان با استاندار همدان، افزود: ۵۰۰ نفر در رسانه‌های مکتوب و مجازی استان مشغول کار و تلاش هستند که از این تعداد ۲۱۰ خبرنگار عضو رسمی سامانه خانه مطبوعات و ۱۵ نفر نیز عضو افتخاری هستند.

وی اظهار داشت: تعدادی از خبرنگاران فعال رسانه‌های استان به علت نداشتن شرایط از جمله بیمه نمی‌توانند عضو سامانه خانه مطبوعات شوند که برهمین اساس یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران استان، فراهم شدن زمینه عضویت این گروه با رفع مشکل بیمه است.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان بیان کرد: هیات مدیره خانه مطبوعات به صورت دوره‌ای انتخاب شده و در این دوره اعضای جدید با مشارکت بیش از ۸۰ درصدی خبرنگاران انتخاب شدند که حضور و انتخاب افراد جدید توسط خبرنگاران حاوی پیام ضرورت تحول در برنامه‌های خانه مطبوعات است.

یوسفی اظهار داشت: طبق آخرین آمار‌های رسمی، استان همدان دارای ۱۵۶ رسانه دارای مجوز است که ۸۷ رسانه آن چاپی و مابقی الکترونیکی هستند که ضرورت دارد کیفیت گرایی نیز در کنار کمیت سرلوحه فعالیت رسانه‌های فعال استان باشد.

وی گفت: با وجود اختلاف دیدگاه‌های سیاسی،  وحدت و هم‌گرایی در میان اصحاب رسانه استان همدان حاکم است و زیر بنای اساسی فعالیت در این عرصه توجه به ارزش‌ها و ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان تاکید کرد: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع‌رسانی کرونا، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی برای شکست زنجیره این ویروس هستند و در راستای انجام وظیفه اطلاع‌رسانی،  مطالبه‌گری و مستندسازی، حضوری فعال و اثربخش دراین زمینه برای آگاهی بخشی به مردم و ریشه کنی این ویروس دارند.

یوسفی بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کاری اعضای جدید خانه مطبوعات استان همدان، تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی اعضا است چرا که اهالی مطبوعات از حداقل امتیاز و شرایط مناسب کاری و حقوق بی‌بهره هستند، ضمن اینکه نداشتن بیمه مهم‌ترین مشکل تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان است.

وی افزود: ارتقای سطح علمی و کیفی با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی و هم افزایی بین اهالی رسانه و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران از دیگر اولویت‌های هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان است.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان همچنین خواستار توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی در میان نشریات استان شد و گفت: این مشکل سال‌هاست که تکرار و مطرح می‌شود، اما تاکنون حل نشده،  در حالی‌که با ورود اداره کل ارشاد و تدوین ساز و کار مناسب می‌توان این مشکل را رفع کرد.

وی همچنین حمایت مالی از پایگاه‌های خبری فعال و توجه به خبرنگاران مستقر در شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: خانه مطبوعات استان همدان درحال حاضر  از داشتن مکان مناسب برای استقرار و انجام وظایف ذاتی و محوله بی‌بهره است و دراین زمینه نیازمند تامین مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌ها و پیگیری امور مربوط به اعضا و جامعه خبری و رسانه‌ای استان هستیم.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان، پرداخت وام و تسهیلات کم بهره به اصحاب رسانه، رفع مشکل بیمه خبرنگاران و فراهم کردن زمینه استفاده خبرنگاران از امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی را از دیگر مطالبات اصحاب رسانه استان عنوان کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استانداری و رییس شورای اطلاع رسانی استان همدان برگزار شد، تعداد دیگری از اعضای خانه مطبوعات،  گزارشی از وضعیت مطبوعات و همچنین مطالبات اصحاب رسانه استان در راستای انجام بهینه و مطلوب وظیفه مهم اطلاع رسانی ارائه کردند.


 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار