حاجی‌رضا زین‌العابدینی با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه رمضان ۳ هزار بسته غذایی هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان از سوی خیرین و موقوفات در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا توزیع خواهد شد گفت: در حال حاضر مواسات و همدلی به دلیل نیت واقفین و دستگیری بی‌منت و کریمانه، به وظیفه اوقاف تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۴۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 25 April 2020
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از دستگیری نیازمندان همدان با محوریت بقاع متبرکه در قالب رزمایش «ضیافت همدلی» خبر داد.

به گزارش فارس، زین‌العابدینی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از برگزاری رزمایش «ضیافت همدلی» خبر داد و اظهار کرد: دستگیری از نیازمندان و ارائه خدمات اجتماعی با محوریت بقاع متبرکه از جمله فعالیت‌های مهم اوقاف در این ماه است.

وی ماه رمضان را ماه نزول قرآن، ضیافت‌الله، ماه روزه، عبادت، دعا و مناجات، توبه، تضرع به درگاه الهی دانست و گفت: در حال حاضر اگرچه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور تعطیل است، اما نقش ایمان و معنویت و دعا در کنار رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش پررنگ شده و انسان به تمام معنای کلمه خود را ضعیف و خوار می‌بیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: ماه رمضان مرهمی بر روی زخم دوری از معنویت و بهترین فرصت برای تقرب به درگاه الهی و جلب رضایت خداوند است.

وی عنوان کرد: امیدوارم اداره اوقاف و امور خیریه استان در بحبوحه درگیری کشور با بیماری کرونا با ارائه خدمات اجتماعی و اجرای رزمایش "ضیافت همدلی" و دستگیری از نیازمندان با محوریت بقاع متبرکه از طریق عواید موقوفات ذیربط و اهتمام مردم و خیران نقش بسزایی در ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی داشته باشد.

زین‌العابدینی با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه رمضان ۳ هزار بسته غذایی هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان از سوی خیرین و موقوفات در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا توزیع خواهد شد گفت: در حال حاضر مواسات و همدلی به دلیل نیت واقفین و دستگیری بی‌منت و کریمانه، به وظیفه اوقاف تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حاکمیت دینی مستقر در کشور، توقع برای یاری نیازمندان در سختی‌ها و تنگنا‌ها بیشتر احساس می‌شود که ما نیز در این راستا قدم برداشته و هرآنچه در توان داریم دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه امسال به دلیل رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، تمام فعالیت‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و بدون حضور مردم برگزار می‌شود تصریح کرد: هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) طرح «نسیم کرامت» با اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی اوقات معنوی خوشی را برای هم استانی‌های مومن و خداجو رقم خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام اینترنتی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم نیز همزمان با شروع ماه مبارک رمضان آغاز و تا ۱۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.

زین العابدینی با اشاره به لزوم ماندن مردم در خانه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مهمانی خدا بدون اینکه در اماکن مقدس حضور داشته باشند گفت: این خانه نشستن‌ها شاید خسته‌کننده و ملال‌آور باشد، اما شرایط بهتری را برای خلوت و استغاثه به محضر پروردگار متعال فراهم کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار