احمد توصیفیان با اشاره به فعالیت ۱۱۳۰ تعاونی و اتحادیه در استان، یادآور شد: ساخت و تحویل ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن، ثبت و فعالیت ۲۸ شرکت تعاونی دهیاری در استان، ثبت و تشکیل ۸۴ تعاونی در قالب روستا تعاون، آموزش و توانمندسازی ۳۷ هزار نفرساعت در سال به اعضاء تعاونیها، بازدید و نظارت از ۸۵۰ شرکت تعاونی به طور سالیانه و حضور سالیانه بیش از ۳۰ شرکت تعاونی در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی بخشی از دستاورد‌های حوزه تعاون است.
کد خبر: ۷۱۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 23 February 2019
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی یک جریانی مهندسی شده از تولید و درآمد ملی و مصرف ملی است، گفت: حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی رویکردی است که قادر بوده زمینه‌های توسعه همه‌جانبه کشور را فراهم آورد.

به گزارش ایسنا، توصیفیان اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی یک جریانی مهندسی شده از تولید و درآمد ملی و مصرف ملی است که باعث تعادل در بازار‌های اقتصاد کلان کشور می‌شود.

 وی تصریح کرد:اینگونه اقتصاد با استفاده از ظرفیت‌های تشویقی و برانگیختگی‌های ملی و دینی ضریب نفوذ خود را تا پائین‌ترین لایه‌های اقتصاد خرد و بنگاه‌های کوچک اقتصادی و خانوار‌ها گسترش می‌دهد. 
توصیفیان اقتصاد مقاومتی و کارآفرینانه را یگانه مسیر توسعه کشور دانست و افزود: ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی شامل مفهومی سازمان‌دهنده برای جمیع عناصر و ساختار‌های اقتصادی، فرآیندی متداوم، حرکتی مستمر، مدبرانه، هوشمند و همه جانبه است.

 وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی الگویی از اقتصاد پیشرفته، پیشرو، مستقل و مستحکم، باور به تعالیم حیات‌بخش و اقتدارآفرین اسلام، اتکا به روحیه جهادی، خلاقیت و نوآوری، ریسک پذیری، امید و تلاش خالصانه و هم بستگی آحاد مردم کشور است.

 باور به کار جمعی، نیروی کار و تولید داخلی؛ رمز پیشرفت کشور است


وی با بیان اینکه باور به کار جمعی، نیروی کار و تولید داخلی رمز پیشرفت کشور است، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی کشور باشد و نه تنها مختص زمان تحریم و جنگ نیست بلکه یک چشم‌انداز بلندمدت پیش روی اقتصاد وابسته به نفت ایران است که تنها از مسیر اقتصاد نوآور و تولید دانش محور میسر است. 
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان با تأکید براینکه مردم ایران هزینه سنگینی برای انقلاب پرداخت کرده‌اند و به همین دلیل این انقلاب برای آن‌ها بسیار ارزشمند است، افزود: آن‌ها پای دفاع از عقاید و فرهنگ اصیل اسلامی خود ایستادند، دفاع کردند و شهید شدند بطوریکه پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به یقین می‌توان گفت که روحیه جهادگری و شهادت طلبی در مردم غیور ایران وجود دارد و ارزش‌های اسلامی، سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی بزرگترین دستاورد انقلاب است. 
توصیفیان در ادامه گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهادی اجتماعی با تنوع و تعدد جامعه مخاطبین از قبیل: کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان، تعاونگران و... رسالت‌ها و کارکرد‌های متعددی را برعهده دارد و در این راستا در طول چهل سال انقلاب اسلامی دستاورد‌های ارزشمند و خدمات گسترده‌ای را ارائه کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۳۰ تعاونی و اتحادیه در استان، یادآور شد: ساخت و تحویل ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن، ثبت و فعالیت ۲۸ شرکت تعاونی دهیاری در استان، ثبت و تشکیل ۸۴ تعاونی در قالب روستا تعاون، آموزش و توانمندسازی ۳۷ هزار نفرساعت در سال به اعضاء تعاونیها، بازدید و نظارت از ۸۵۰ شرکت تعاونی به طور سالیانه و حضور سالیانه بیش از ۳۰ شرکت تعاونی در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی بخشی از دستاورد‌های حوزه تعاون است.

صدور ۳۸ هزار مجوز کسب و کار و مشاغل خانگی 
توصیفیان با تأکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی در استان، خاطرنشان کرد: حمایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ایجاد، توسعه و فعالیت ۴۹۹۲ واحد تولیدی با بیش از ده نفر نیروی کار، صدور ۳۸ هزار مجوز کسب و کار و مشاغل خانگی، پرداخت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کار‌های خانگی، برگزاری نمایشگاه‌های سالیانه برای عرضه محصولات کسب و کار‌های خرد و خانگی از اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و کسب و کار است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان پرداخت ۲۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تشکیل و فعالیت ۲۰ مرکز مشاوره و کاریابی غیر دولتی، تاسیس ۸ مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی، تأسیس کانون کارآفرینی استان برای حمایت از کارآفرینان و برگزاری آموزش‌های کسب و کار و جشنواره کارآفرینان برتر در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی بخشی دیگر از خدمات این اداره کل دانست. 
 

وی با اشاره به بهره‌مندی مناسب استان از تسهیلات اشتغالزا از جمله قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی، گفت: این اداره کل در راستای صیانت از نیروی کار و تقویت کار و تولید استان فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه روابط کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری و تشکلات کارگری و کارفرمایی با هدف اصلی تنظیم ونظارت بر روابط کار انجام شده است به گونه‌ای‌که کارگران واجدشرایطی که برخلاف میل و رغبتشان از کار بیکار می‌شوند مورد حمایت قرار گرفته و از مقرری بیمه بیکاری و آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند، همچنین ضمن بررسی دادخواست‌ها و مسائل کارگری و کارفرمایی برای کارگران و کارفرمایان دوره آموزشی قانون و مقررات کار متنوعی برگزارشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار