مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: برنامه‌های رویداد «همدان ۲۰۱۸» به صورت مردمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 01 August 2018
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: برنامه‌های رویداد «همدان ۲۰۱۸» به صورت مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، علی مالمیردر نشست رویداد «همدان ۲۰۱۸» گفت: اگر به دنبال خروجی شاخص هستیم باید بسیج همه دستگاه‌های متولی برای برگزاری برنامه‌ها را شاهد باشیم و در صورتی که برنامه‌ها به صورت مردمی تدوین و اجرا شود آحاد مردم نیز پای کار خواهند بود.

مالمیر به توصیه‌های معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی‌ها به نحوی است که تمام شهر درگیر این رویداد‌ها باشد چراکه اگر این رویداد به خوبی برگزار شود دستاورد‌ها و نتایج خوبی برای استان و سازمان میراث فرهنگی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: با توجه به زمان‌بندی برگزاری برنامه رویداد پایتخت گردشگری آسیا در شهریور ماه سال جاری فرصتی در دست خواهد بود تا برای میزبانی همدان از چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی در آبان ماه با توان بیشتر همراه هم باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: در این رویداد توان را بر رقم زدن شادی و نشاط در جامعه معطوف کرده‌ایم چرا که بر این باوریم نفع جامعه محلی از برگزاری مراسم متعدد با محوریت گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد.

مالمیر گفت: برای آنکه شاهد موازی کاری در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در دو رویداد بین المللی گردشگری همدان در سال ۲۰۱۸ نباشیم برنامه ریزی کرده ایم تا از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی همدان عضو ثابت جلسات تصمیم‌گیری در راستای برنامه‌ریزی برای میزبانی همدان از چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی باشند.

وی گفت: همدان در سال میلادی ۲۰۱۸ میزبانی ۲ رویداد بزرگ بین المللی گردشگری را به واسطه انتخاب شدن به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و محل برگزاری اجلاس جهانی جهانگردی برعهده دارد و میزبان اعضای متعدد از کشور‌های وابسته به سازمان جهانی گردشگری و همچنین وزاری خارجی برخی کشور‌های آسیایی خواهد بود.

عضو وابسته جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست بابیان اینکه برگزاری ۲ رویداد بین المللی گردشگری در همدان می‌تواند زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری استان باشد، گفت: در همین راستا باید به بهانه رویداد همدان ۲۰۱۸ و در چارچوب محقق کردن ظرفیت‌های همدان گام برداشت و این ظرفیت‌ها را به خوبی به مردم معرفی کرد تا مردم نسبت به گردشگری آشنایی بیشتری داشته باشند و در راستای منافع خود با ایده‌های ناب به همراهی با متولیان برگزاری این رویداد‌ها بپردازند. 

حمیدرضا یاری یادآور شد: استان همدان جزو نادرترین استان‌های کشور بشمار می‌رود چراکه یک شهر جهانی، یک شهر ملی و یک نشان جغرافیایی در اختیار دارد و به دلیل موقعیت راهبردی مناسب، نزدیک‌ترین استان و شهر به پایتخت است و بر همین اساس می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای سفر به بهانه رویداد‌های گردشگری باشد. 

وی تاکید کرد: بر اساس توصیه معاون رئیس جمهور درصدد هستیم در رویداد همدان ۲۰۱۸ ایران معرفی شود و تنها به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان بسنده نکنیم.

وی گفت: ظرفیت‌های حایز اهمیت همدان موجب شد تا هم مجمع گفت و گوی کشور‌های آسیایی (ACD) که بزرگترین تشکل گردشگری آسیا است و هم سازمان جهانی جهانگردی همدان را به عنوان نماینده‌ای از آسیا و در عرصه بین المللی برای برگزاری دو رویداد مهم گردشگری انتخاب کنند و این مهم تا همیشه در حافظه تاریخ گردشگری دنیا باقی خواهد ماند.

وی گفت: این انتخاب به همدان یکسال فرصت داد تا با این عنوان برگزیده آسیا در عرصه پرهیاهوی گردشگری در سطح بین المللی بدرخشد و با ارائه داشته هایش خود را در بازار‌های گردشگری خارجی مطرح کند. 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار