رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایران در تحریم‌های نفتی دست‌بسته نیست، گفت: مسئولان بدانند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 14 July 2018
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایران در تحریم‌های نفتی دست‌بسته نیست، گفت: مسئولان بدانند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

به گزارش فارس، امیر خجسته در خصوص تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: تحریم نفتی در رأس همه تحریم‌ها به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است که صدور نفت از طریق تنگه هرمز یا برای همه یا برای هیچ کس، افزود: این تصمیم درست لرزه بر اندام آمریکا و استکبار جهانی انداخته است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی بنده بر این است که با این تصمیم درست قیمت نفت افزایش پیدا می‌کند و تا مرز ۱۵۰ دلار هم در چند روز آینده می‌رسد، یادآور شد: در چنین شرایطی توطئه سران عربستان خائن، آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی نقش بر آب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما در گذشته تحریم‌ها را تجربه کردیم و این بار اول نیست، گفت: در گذشته زمانی که تحریم‌ها علیه ما وضع شد همه مستکبران را دور زدیم و اگر ما را تحریم کنند ما هم راهکار‌های زیادی برای دور زدن تحریم‌ها داریم.

در تحریم‌های نفتی دست ایران بسته نیست

خجسته با بیان اینکه هرگز ما دست بسته نیست و برای وضعیت آینده برنامه خواهیم داشت، عنوان کرد: شرایط پیش آمده برای ما فرصتی را فراهم می‌کند که باید از آن برای رشد، شکوفایی و آبادانی کشور بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه ما نباید به نفت تکیه کنیم و زمانی باید برسد که وابستگی خود را از نفت منفک سازیم، ادامه داد: امروز در یک جنگ اقتصادی با دشمن می‌توانیم با همگرایی در کشور از تولید داخلی حمایت کنیم و دوای درد ما به این مهم بسته است.

ما تا ابد با آمریکا در جنگ هستیم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما تا ابد با آمریکا در جنگ هستیم و هیچ زمان در یکجا جمع نمی‌شویم، تصریح کرد: آمریکا کشوری زورگوست و این زورگویی را می‌توان در روابط آن با سایر کشور‌ها دید، تنها کسی که شاخ آمریکا را شکست و آن را خُرد کرد امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه مسوولان نظام و سران سه قوه و دولتمردان باید به این اعتقاد برسند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، افزود: ما هیچ زمانی نمی‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم چرا که آمریکا همیشه با قلدربازی می‌خواهد سیاست‌های خود را به جهان و از جمله ایران تحمیل کند.

خجسته با بیان اینکه تقویت تولید داخلی می‌تواند ما را از وابستگی به نفت خارج کند، گفت: بالا رفتن قیمت دلار و بی‌ثباتی در بازار ارز آسیب به تولید داخلی می‌زند و ما باید تمام موانع را شناسایی کرده و آن‌ها را هر چه سریعتر رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بار‌ها در راستای مقابله با فساد و قاچاق در قسمت‌های مختلف وارد شدم، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) فرمودند: «مفسدان را شناسایی کنید و طوق ذلت را بر گردن آن‌ها بیفکنید و آن‌ها دور شهر بچرخانید و به مردم بگویید که این افراد خائن به بیت‌المال هستند».

برخورد جدی با مفسدان درس عبرتی برای دیگران است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخورد جدی با مفسدان درس عبرتی برای دیگران خواهد شد، افزود: ما هم در این زمینه ورود کردیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای ما می‌تواند فرصت باشد، بیان کرد: باید از این فرصت به نفع خود بهره ببریم، همان‌طور که امروز به یک قدرت موشکی و نظامی در دنیا تبدیل شدیم باید به یک کشور قدرتمند اقتصادی هم تبدیل شویم.

خجسته با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم پیروز میدان باشیم چراکه مردم نجیبی داریم، ابراز کرد: امنیت مهمترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد که امنیت با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در جامعه وجود دارد.

تیم اقتصادی ناکارآمد باید تعیین تکلیف شود

وی با بیان اینکه مسوولان و از جمله دولت باید برای آینده دارای برنامه باشد، اظهار کرد: این تیم اقتصادی ناکارآمد باید تعیین تکلیف شود که خوشبختانه شنیدم که در شرف جابجایی این تیم اقتصادی هستند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید افرادی توانمند، اثرگذار، خلاق و فراجناحی روی کار بیاید، تصریح کرد: ما نیز از دولت در این زمینه حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موضع دولت در قبال آمریکا در چند روز اخیر قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم اقتصادی دولت در جنگ اقتصادی برای ما مهم است چرا که اگر ناکارآمد باشد به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

خجسته با بیان اینکه ما از دولت خواستیم که در اولین زمان ممکن تیم اقتصادی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: آخرین خبر‌ها حاکی از آنست که تیم اقتصادی در حال جابه جایی و ترمیم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار