رئیس هیات سوارکاری استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره ایکائو، از حضور ۷۰۰ فعال پرورش اسب در جشنواره اسب اصیل عرب همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 13 June 2018
رئیس هیات سوارکاری استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره ایکائو، از حضور ۷۰۰ فعال پرورش اسب در جشنواره اسب اصیل عرب همدان خبر داد.

به گزارش فارس، سیدوحید برقعی  با بیان اینکه جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب ماه آینده به میزبانی شهرستان بهار و در مجموعه تفریحی و گردشگری شادی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جشنواره فعالان پرورش اسب اصیل عرب از کشور‌های خلیج فارس و استان‌های فعال در این زمینه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه داور از کشور‌های آلمان، اتریش و هلند قضاوت این جشنواره را بر عهده دارند، عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ فعال پرورش اسب در این جشنواره شرکت می‌کنند و این رویداد فرصت مناسبی است تا ظرفیت همدان در بخش پرورش اسب، سوارکاری و حتی ظرفیت‌های اقتصادی را به میهمانان معرفی کنیم.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی همدان فراهم کرده است، تصریح کرد: هیات سوارکاری همدان از این فرصت استفاده کرد و با نامه‌نگاری با فدراسیون نخستین بار میزبانی جشنواره ایکائو در زمینه مسابقه نمایش زیبایی اسب اصیل عرب را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه این جشنواره ششم تا هشتم تیرماه امسال با گرامیداشت نام و یاد "مری‌لیلی قراگوزلو" در جزیره شادی شهرستان بهار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با فعالیت مری‌لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه در زمینه پرورش اسب اصیل، همدان به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تولید و پرورش اسب تبدیل شد و اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد شد و مهم‌تر اینکه به دنیا معرفی و شناسانده شده است.

برقعی در ادامه با بیان اینکه پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم قراگوزلو گذاشته شده است، عنوان کرد: اصطبل این بانو در روستای ورکانه همدان که به عنوان نگین گردشگری روستایی شهرت یافته با چندین سال قدمت نیازمند توجه است.

وی ادامه داد: پرورش اسب اصیل مخاطبان خاص خود را دارد و از کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا جنوب ایران و استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، لرستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی در حال حاضر در پرورش اسب اصیل فعال هستند.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با اشاره به پرورش نژاد‌های اصیل اسب در همدان بیان کرد: در استان همدان و در شهرستان رزن اسب‌های اصیل عرب پرورش می‌یابند و این مرکز تولید و پرورش اسب اصیل عرب با ۱۵ سال فعالیت یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز پرورش اسب اصیل عرب است.

وی یادآور شد: همچنین در غرب همدان و منطقه اسدآباد و بخشی از نهاوند اسب‌های نژاد کرد پرورش داده می‌شود.

برقعی تاکید کرد: تلفیق جشنواره بین‌المللی اسب اصیل به دلیل مخاطبین خاصی که دارد و به‌خصوص در حوزه گردشگری و رویداد همدان ۲۰۱۸ و برنامه‌های این رویداد می‌تواند یک اتفاق جدید در حوزه صنعت اسب و ورزش سوارکاری برای همدان و منطقه غرب باشد.

وی گفت: مسئولان کشوری نظیر ناظر فنی فدراسیون، گروه دامپزشکی، ضد دوپینگ فدراسیون و کمیته تبارنامه کشوری بر این مسابقات نظارت خواهند داشت.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان افزود: جایگاه تماشاگران این مسابقه ۵ هزار نفر ظرفیت دارد و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن تهیه بلیت در محل برگزاری جشنواره، از تماشای مسابقات لذت ببرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
باسلام .
باید عرض کنم بنده یکی ازشرکت کننده گان این مسابقه بودم .علیرغم تبلیقات گسترده توسط هیئت سوارکاری ودعوت از استانها ومالکین باهزار وعده وعید(توسط آقایان ابولقاسمزاده وقره قوزلو) اولا.مسابقه فوق بسیار بی برنامه ونامنظم برگزارگردیدبطوریکه طبق برنامه شروع ساعت 17عصر اعلام ولی حدود ساعت 20شروع شد.جالب اینکه ساعت 18ودر حضور مردم شروع به تسطیح محل مسابقه باجند دستگاه ماشین بودندو خیلی ناهماهنگیهای دیگر ازجمله قطع مکرر برق که موجب گردیدحدودآ 80%تماشاگران محل را ترک نمایند و....جالبتر اینکه روز دوم مسابقه باتوجه به اینکه قول داده بودند برنامه بموقع برکزار گردد ولی مثل روز قبل بی برنامگیها ادامه داشت .
ثانیا:آقایان فوق الذکردرتماسهای که بامالکین اسبها داشتندتقاضای واریز هرچه زودتر 600هزارتومان حق شرکت در مسابقه به حساب هیئت را داشتند .ووقتی شرایط را می پرسیدیم بدون ارائه شرایط میگفتند اون مبلقو واریز دیگه چیزی لازم نیس .ولی وقتی ازاستان ما (زنجان)چند نفر واریز واسبها روفرستادیم هر طی تماسی شرایط جدیدی رومطرح میکردندو......خلاصه دردزیاداست مجال بیش از این نیس چنانچه گوش شنوای باشد حاظر به ارائه توضیحات هستم
.جالبتر اینکه درشب اخرکه قصد خروج اسبها روداشتیم علی رغم وعده های داده شده حسابی همه را تیق زدند وبدون پرداخت وجهی اجازه خروج نمیدادند که مورد اعتراض کلیه شرکت کنندگان شد ولی چون آقایون خدشون غایب از نظر بودند
وبه تماسها جواب نمیدادند به ناچار مبلق درخواستی راپرداخت کردیم .

























و
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار