گردنهٔ اسدآباد یکی از گردنه‌های معروف کوه الوند در استان همدان است که مابین شهرستان همدان و کرمانشاه واقع شده و ارتفاع آن به 2 هزار و ۲۴۱ متر می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 09 October 2017
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: طرح تعریض گردنه برفگیر اسدآباد در راستای کاهش سوانح رانندگی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا؛ محمد رودباری افزود: گردنه اسدآباد از گردنه‌های مهم کشور است و به دلیل کولاک شدید در زمستان ، تعریض سازی این گردنه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مشکل موجود در این گردنه عدم وجود حفاظ میانی به دلیل عریض نبودن جاده است، ادامه داد: تعریض سازی گردنه اسدآباد به منظور نصب حفاظ میانه انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین با اشاره به اجرای طرح روکش تونل ولایت شهرستان تویسرکان نیز گفت: با توجه به اینکه بالا بردن سطح ایمنی راهها به خصوص در محل‌های حساسی مانند تونل‌ها اهمیت بیشتری می‌یابد به همین منظور اهمیت نگهداری و اجرای طرح های راهداری در محدوده تونل دوچندان است.

رودباری افزود: پاکسازی و لایروبی زهکش های تونل با توجه به محدودیت انسداد تونل همزمان با اجرای روکش آسفالت امری ضروری است.

وی ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان تویسرکان با هماهنگی مرکز مدیریت راه های کشور با مسدود کردن تونل و هدایت ترافیک عبوری از مسیر کنار گذر، عملیات لکه گیری آسفالت را انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصادفات و حوادث جاده‌ای ادامه داد: به منظور افزایش ایمنی و رسیدگی به حریم راه های استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و230 مورد از پرونده های مربوط به مسائل حریم شامل شناسایی، توقف، تخریب و صدور مجوز رسیدگی شده است.

رودباری افزود: در این مدت یک هزار و 462 کیلومتر از حریم راه های استان نیز آزادسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بیان کرد: علاوه بر پاکسازی حریم راهها، به منظور ایمن سازی جاده ها، یک هزار و 953 عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورها نصب و بیش از 3 هزار و 689 عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.

وی افزود: راه ها اولین و مهمترین شریان حیاتی حمل و نقل بشـر بوده و کیفیـت راه هـا عامل مهم و جلـوه ای از میـزان توسـعه و پیشرفت جوامع را به وضوح نمایان می کند.

وی، تلفات و صدمات جدی ناشی از تصادفات جاده ای را موجب هدر رفتن مقادیر قابل توجهی از منابع ملی دانست و افزود: بعد از عواملی چون انسان و خودرو، جاده مهمترین علت بروز سوانح رانندگی است و بررسی مناطق حادثه خیز جاده ای در محورهای ارتباطی استان موضوع قابل توجهی برای کارشناسان اداره ایمنی و حریم اداره کل است.

گردنهٔ اسدآباد یکی از گردنه‌های معروف کوه الوند در استان همدان است که مابین شهرستان همدان و کرمانشاه واقع شده و ارتفاع آن به 2 هزار و ۲۴۱ متر می‌رسد.

گفتنی است، تونل ولایت در محور تویسرکان خیرآباد به طول 777 متر و عرض آسفالت 8 متر تنها تونل استان همدان است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار