نایب رئیس اول اتاق بازرگانی همدان از تشکیل انجمن حسابداران برای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 27 May 2015

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی همدان گفت: انجمن حسابداران برای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی همدان تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا رهبر در جلسه بررسی عملکرد نمایندگان اتاق بازرگانی همدان در هیئت حل اختلال امور مالیاتی و مطالبات تأمین اجتماعی اظهار کرد: فعلان اقتصادی استان معتقدند که در هیئت‌های بدوی امور مالیاتی، به خوبی از حقوق فعالان بخش خصوصی دفاع نمی‌شود و پرونده‌ها به محکومیت بخش خصوصی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه به دنبال تغییر رویه در معرفی نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت‌ها هستیم، افزود: اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد یک تیم حرفه‌ای و انجمن حسابداران است که بتوانند پرونده‌ها را به خوبی مطالعه کرده و لوایحی مستدل در راه دفاع از فعالان تنظیم کنند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه واحد آموزشی در این خصوص در اتاق راه‌اندازی می‌شود تا به آموزش این نکات بپردازد، تصریح کرد: در دوره جدید هیئت رئیسه ایجاد یک سیستم مدون دنبال می‌شود که در نخستین اقدام بانک اطلاعاتی از فعالان اقتصادی تشکیل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ کجا اطلاعات کاملی از فعالان اقتصادی استان موجود نیست، ادامه داد: با این اقدام همه فعالان اقتصادی استان شناسایی شده، وضعیت موجود به خوبی ترسیم و سپس برای بهبود امور اقدام خواهد شد.

رهبر خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات بخش خصوصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار همدان تشکیل می‌شود، مطرح و مصوبات لازم اخذ خواهد شد.

وی گفت: جلسه آتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دهه سوم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

در این جلسات اجرا نشدن برخی از قوانین در برخی از دستگاه‌های دولتی، نبود آنالیز کافی در زمان اخذ مالیات، وابسته بودن بازرسان بررسی مشکلات به دولت از جمله مشکلات موجود در هیئت‌های حل اختلاف امور مالیاتی و مطالبات اجتماعی از سوی فعالان بخش خصوصی به عنوان چالش در راه تولید عنوان شد.

همچنین فعالان اعلام کردند 70 درصد معافیت‌های مالیاتی در مناطق محروم به اشخاص حقوقی تعلق گرفته و شرط آن مالیات علی‌الرأس بوده و خوداظهاری ملاک نیست.

در ادامه نبود آگاهی لازم نمایندگان اتاق در جلسات حل اختلاف و نبود توان کارشناسی لازم برای رسیدگی به پرونده‌ها در شهرستان‌ها نیز از دیگر معضلات مطرح شده بود.

فعالان بخش خصوصی اعلام کردند تأمین اجتماعی از بن‌های کارگری مالیات کسر می‌کند که در سال گذشته پس از سه ماه متوقف شد اما در سال جاری دوباره این اقدام از سر گرفته شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار