افتتاحیه کارگاه علمی و آموزشی کشوری تربیت مربی حقوق شهروندی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 10 March 2017
 این کارگاه آموزشی چهارشنبه 18 اسفند ماه از سوی دبیرخانه دایمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
مونس کشاورز، دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی که با حضور مربیان حقوق شهروندی برگزار شد، انتقال تجربیات مدیران موفق در حوزه حقوق شهروندی و نیز ارایه آموزش‌های ضروری در امر برگزاری کارگاه‌های آموزشی حقوق شهروندی با توجه به آخرین وضعیت قوانین و مقرارت در حوزه حقوق شهروندی بود.

در این کارگاه یک روزه که اولین کارگاه از سلسله کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان حقوق شهروندی بود، مجموعه مطالب راجع به تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی از سوی استادان و سخنرانان علمی کارگاه ارایه شد.

لازم به ذکر است که در نخستین دوره از سلسله دوره‌های آموزشی تربیت مربی حقوق شهروندی یکصد و پنجاه نفر از مربیان حقوق شهروندی از سراسر کشور حضور داشتند.

دکتر سید محمد هاشمی، استاد پیشکسوت حقوق عمومی و دبیر علمی کنگره حقوق شهروندی در آغاز این کارگاه بر لزوم توجه به موضوع توسعه فضای علمی در حوزه حقوق شهروندی پرداخت.
در ادامه این برنامه دکتر ستار عزیزی دانشیار دانشگاه بوعلی همدان و دبیر علمی اولین دوره کارگاه آموزشی تربیت مربی حقوق شهروندی با ارایه سخنرانی علمی به اهمیت جریان سازی علمی در حوزه حقوق شهروندی پرداخت و بر لزوم تاکید بر آموزه های دینی و سنتی در راستای توجه به حقوق شهروندی مطالبی را ارایه کرد.
دبیر خانه کنگره بین المللی حقوق شهروندی در راستای تعمیق فرهنگ حقوق شهروندی؛ دوره آموزش مربی حقوق شهروندی را در چندین محور برگزار خواهد کرد که اولین جلسه آموزشی محور اول با نام "حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع " برگزار شد و تاریخ برگزاری دیگر جلسات و محورها متعاقبا اعلام خواهد شد. کنگره حقوق شهروندی بر این اعتقاد است که نظام حقوق شهروندی نه تنها سازوکاری در تامین حقوق و آزادی‌های فردی بلکه نظامی است که پیوند میان فرد و جامعه را مستحکم‌تر می‌کند و ابزاری است که به غایت تحقق ارزش‌های بنیادین اسلامی و انسانی در تکریم جایگاه و مقام انسان می‌انجامد. در این ارتباط دبیرخانه کنگره از همه اساتید؛ دانشجویان و پژوهشگران علاقمند در حوزه حقوق شهروندی؛ تقاضای مشارکت و همیاری در تحقق این ارمان بزرگ را دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار