مدیرعامل شرکت ناجی پاس از افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی با حضور فرمانده نیروی انتظامی و سفرا، وابستگاه نظامی و پلیس های برخی کشورهای منطقه در 26 مهر ماه امسال در مصلی تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 15 October 2016
مجید اسفندیار روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه تا 29 مهر ماه با حضور 52 شرکت از هفت کشور خارجی دایر است، افزود: نمایشگاه ایپاس (لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی ) با مجوز سازمان توسعه تجارت با متولی بنیان تعاون نیروی انتظامی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مینی پول قطر در آبان ماه 2016، گفت: نمایشگاه ایپاس جامع و منحصر به فرد در منطقه است و یک امتیاز ویژه برای به نمایش گذاشتن توانمندی ایران در سطح منطقه به شمار می آید.

اسفندریار با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری ایپاس با حضور اعضا و رده های نیروی انتظامی، گفت: این شورا به منظور رصد و نیازسنجی تخصصی نیروی های مسلح تشکیل شده تا مطابق با آن از شرکت ها برای حضور در نمایشگاه دعوت شود.

وی به روز رسانی ، توسعه و ارتقای کمی و کیفی تجهیزات پلیسی، استفاده از فناوری های روز جهان در زمینه تجهیزات پلیسی با رویکرد پیشگیری از جرم، گسترش استفاده از فرهنگ تجهیزات ایمنی برای کاهس خسارات ناشی از آن، حمایت از نخبگان و فعالان در حوزه تجاری سازی و ایده های برتر و همچنین شکوفایی رونق اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال در تولید داخل را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

مدیرعامل شرکت ناجی پاس تاکید کرد: در نمایشگاه امسال از شرکت هایی که دانش بنیان بوده و در زمینه تجهیزات بومی فعالیت دارند، حمایت کرده ایم و مقرر شده تا در این نمایشگاه حضور یابند تا از تجهیزات آن ها مسئولان امنیتی کشور بازدید کنند.

اسفندیار گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی آن ها می توانند از غرفه های رایگان برای حضور در این نمایشگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 79 اختراع به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است، افزود: از بین این آثار 39 اقر انتخاب شد که در 29 غرفه به نمایش گذاشته می شوند.

اسفندیار با اشاره به امضای تفاهمنامه های مختلف با مقامات کشوری به منظور تجاری سازی تجهیزات مخترعان ، افزود: سال گذشته 70درصد گروه کالایی این نمایگشاه دوربین و نظارت تصویری بود که امسال سعی شده تمام گروه های کالایی اعم از حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، حمل و نقل سبک و سنگین، نفر برها،تجهیزات اماد و پشتیبانی ناجا، تجهیزات وزارت دفاع، یونیفرم های آتش نشانی، امداد و نجات هلال احمر ، اشعه ایکس، سازه های پلیسی ، تجهیزات انگشت نگاری و مرزبانی در معرض دید عموم قرار گیرد.

اسنفدیاری با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی حضور خواهندیافت، افزود: از اهداف بخش بین المللی این است که فاصله خود را با نمایشگاه های بین المللی از نظر کمی و کیفی کمتر کنیم بر این اساس امسال غرفه بخش بین الملل را از 200 متر به یک هزار و 500 متر به منظور حضور شرکت هایی از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئد، چین، روسیه و بلغارستان گسترش داده ایم.

وی تاکید کرد: قصد داریم در نمایشگاه های پلیسی کشورها از جمله مینی پول قطر که آبان ماه برگزار می شود و مینی پول سنگاپور یک غرفه داشته باشیم.

اسفندیار با بیان اینکه در نمایشگاه امسال 14 پلیس تخصصی حضور دارند، گفت: امسال امضای تفاهنامه و پورتکل هایی بین مقامات ارشد ناجا و مسئولان دولتی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت ناجی پاس گفت: تفاهنامه با بانک مرکزی ایران به منظور ایجاد امنیت در بانکداری برخط ، الکترونیکی و نقدینگی، امضای تفاهم نامه با وزیر صنعت، معدن و تجارت دررابطه با توسعه تجاری سازی، تفاهمنامه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری و پژوهش تجهیزات پلیسی از جمله تفاهمنامه هایی است که در حاشیه این نمایشگاه امضا می شود.

اسفندیار با اشاره به فعالیت کمیته دو جانبه علمی و فناوری ریاست جمهوری با ناجا گفت: برای حمایت از نخبگان علاوه بر این کمیته ، تفاهمنامه دیگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا می شود.

وی برگزاری ورکشاپ و پنل های تخصصی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی اعم از نظام جامعه بیمه اصناف، آینده پژوهشی و تجهیزات پلیسی، نقش نانو در تجهیزات پلیسی، پدافند عامل و تجهیزات پلیسی را از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ضمن هماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای کشور و معاونت تحقیقات و فناوری ناجا، سعی شده تا از نمایش آثار تکراری در این نمایشگاه جلوگیری شود و به منظور ارتقای کیفی نمایشگاه آثار برتر شناسایی شده و 39 اثر از آثار ارسالی انتخاب شد.

به گفته وی با بخش بین الملل وزارت امور خارجه و گمرک هماهنگی شده تا برای ورود کالاهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه مشکلی پیش نیاید به این منظور خدمات گمرکی به آن ها تعلق گرفته تا به دلیل تحریم با مشکلی مواجه نشوند براین اساس اکنون کالاهای این کشورها به گمرک آمده و در حال ترخیص است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار