باید از ظرفیت بوعلی‌سینا در همدان برای اشتغالزایی و جذب توریست استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 22 August 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید از ظرفیت بوعلی‌سینا در همدان برای اشتغالزایی و جذب توریست استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار دوشنبه یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز شیخ‌الرئیس در آرمگاه بوعلی‌سینای همدان، تصریح کرد: امسال چهارمین سالی است که برنامه ادای احترام به بوعلی‌سینا را اجرا می‌کنیم و هر سال سعی شده که بهتر از سال پیش اجرا شود.

وی افزود: این برنامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی پایه‌گذاری شده و در این راستا از حمایت ادارات و مسئولان بهره‌مند شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا این برنامه به عنوان یک برند برای همدان مطرح شود.

موسوی‌بهار با بیان اینکه استقبال مردم در این روز از مقام بوعلی سینا باید بی‌نظیر و درخور این شیخ بزرگ باشد، اظهار کرد: باید کاری کنیم تا در سال‌های آینده محوطه آرامگاه بوعلی پر از مردمانی باشد که از اقصی نقاط کشور برای ادای احترام به ابن‌سینا آمده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما از وجود گوهر ذی‌وجود ابوعلی‌سینا استفاده‌ای نمی‌کنیم، ادامه داد: در سال آینده باید کاری کنیم که وزیر بهداشت در دولت جدید آغاز وزارت خود را در آرامگاه بوعلی‌سینا آغاز کند.

موسوی‌بهار عنوان کرد: درخشان‌ترین گوهر جهان متعلق به همدانی‌هاست بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا گردشگران و توریست‌ها برای دیدن ساختمان زیبای بوعلی‌سینا جذب همدان شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کتاب قانون بوعلی‌سینا اشاره کرد و گفت: پس از به وجود آمدن صنعت چاپ، دومین کتابی که به چاپ رسیده، کتاب قانون ابن‌سینا بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار