مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور در افتتاح کارگاه خامه طلایی گفت: با حمایت از تولیدات خرد و کوچک در قالب کارگاه های کوچک و تولید خانگی به دنبال تحقق شعار صندوق با عنوان هر خانه یک کارخانه و هر روستا یک محصول هستیم.
کد خبر: ۱۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 23 January 2016

مشاغل خانگی چندسالی است که میان مردم ما به خصوص دختران و زنان رونق گرفته است. به طوری که در صفحات اجتماعی و بازارچه ها شاهد محصولات خوش آب و رنگ خانگی هستیم که فروش خوبی دارند و حالا مشتریان و طرفداران مخصوص به خودشان را هم پیدا کرده اند.

به گزارش تابناک همدان؛ کیک و شیرینی خانگی هم از جمله محصولات دست ساز و خوشمزه ای است که حالا خیلی از خانواده های ایرانی ترجیح می دهند به جای رفتن به قنادی ها با پرداخت کمی پول بیشتر محصول خانگی و ایمن تری برای لحظات شاد و شیرینشان خریداری کنند. «نعیمه نورالله زاده » هم یکی از همان خانم های خوش سلیقه است که برای نخستین بار کارگاه تولید کیک خانگی را در استان همدان ایجاد کرده است.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور درخصوص ایجاد نخستین کارگاه تولید کیک و شیرینی در استان همدان گفت: این کارگاه یکی از موفق ترین کارگاه های تولید کیک و شیرینی خواهد شد.

اصغر نورالله زاده به کیفیت ظاهر و طعم در پخت کیک های ایران اشاره و خاطر نشان کرد : ایران در این زمینه از کشورهای مطرح در کیک پزی است که با گسترش فعالیت های قنادی در کشور میتوان سود آوری بالایی را در این زمینه ایجاد کرد.

وی در خصوص ایجاد مشاغل خانگی تصریح کرد: کسب و کار خانگی بانوان یکی از رویکردهای مهم برای توانمندسازی آنان در عرصه اقتصاد است.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور تصریح کرد: کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده و زود بازده و همچنین با توجه به نیاز سرمایه اندک برای فعال کردن بازار کار موثر هستند.

نور الله زاده افزود: فعالیت جوانان نباید تنها در ادارات محدود شود بلکه این فعالیت ها با ایجاد کسب و کار در مشاغل خانگی میتوانند اشتغال زایی بالایی را به همراه داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به گسترش جوامع شهرنشینی و همچنین شکل گیری انبوه تقاضا برای برخی کالاها و خدمات، افراد به صورت گروهی با ورود به فعالیت اقتصادی علاوه بر کارآفرینی به کاهش هزینه‌ های حمل و نقل، آلودگی‌ های صوتی، زیست محیطی و ترافیک کمک می کنند.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور در خصوص حمایت های صندوق از طرح های کار آفرینی گفت: ما در صندوق یک حمایت دوسویه از لحاظ حمایت های مالی و مشاوره ای برقرا میکنیم.

نور الله زاده به کارگاه تولیدی خامه طلایی که توسط خانم نعیمه نورالله زاده ایجاد شده، اشاره و ادامه داد: تا کنون ما از این کارگاه هیچ گونه حمایت مالی انجام نداده ایم، تنها حمایت ما مشاوره بوده است، همچنین انتخاب برند خامه طلایی از ابتکارات زیبایی بود که در آینده برای همیشه در ذهن مخاطب خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که توانمندند هستند با ایجاد کسب و کارخانگی میتوانند به اشتغال پایدار دست یابند کسب و کار خود را رونق بخشند افزود: صندوق حمایت های خوبی را از کار آفرینان انجام میدهد.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشوربه ایجاد اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: ما به دنبال توسعه محلی هستیم تا توسعه ملی را نیز ایجاد کنیم، باید مردم را درگیر کار توسعه روستایی کرد و ظرفیت های هر روستا را شناسایی کرد.

نور الله زاده افزود: محصول بی کیفیت در بازار جایی ندارد، در گام اول باید نیاز بازار را سنجید و محصول با کیفیت را با برند های مناسب روانه بازار کرد.

وی اطلاع رسانی در این زمینه را مهم و کارامد برشمرد وتصریح کرد: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه ایجاد مشاغل خانگی میتوان گام های مهم و موثری را در این زمینه در امر ایجاد اشتغال فراهم کرد.

عملکرد خوب استان همدان در زمینه مشاغل خانگی

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت بالایی را در ایجاد مشاغل خانگی دارد افزود: خوشه رزن با تولید لاستیک موفق ترین خوشه استان بوده است، این کارگاه تولیدی در ابتدا با اعتبارحدود12 میلیارد ریال آغاز به کار کرد.

نور الله زاده به روستای موفق نگارخاتون اشاره و تصریح کرد: این روستا با تولید قطعات کشاورزی بسیار موفق وخوب عملکرده است نشان داده که این روستا در قطعه سازی موفق است.

وی بودجه بخش مشاغل خانگی استان همدان را حدودا 320 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بخشی از این پرداخت شده و بخشی نیز به زودی داده می شود.


خامه طلایی نامی ماندگار در همدان/ پخت نخستین کیک بدون روغن 

خانم نعیمه نورالله زاده یکی از کارآفرینانی است که با ایجاد نخستین کارگاه خانگی توانسته برای خود و افراد دیگری اشتغال زایی کند، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شهرسازی است.

وی در خصوص کارگاه تولیدی خود گفت : محصولات ما تولید کیک های خانگی است که با نام خامه طلایی فعالیت می کنند.

این بانوی کارآفرین افزود: ما با ایجاد این کارگاه علاوه بر ایجاد اشتغال توانستیم محصول با کیفیتی را تولید کنیم که تمام محصولات آن خوراکی است.

وی افزود: به همه کسانی که دوست دارند به این شغل خانگی رو بیاورند چند توصیه کرد: « به کارتان علاقه داشته باشید. بپذیرید که ممکن است ابتدای راه شکست بخورید و کارتان نگیرد. اما با تجربه ای که کسب می کنید به پشتکارتان ادامه دهید.

این کارآفرین با اشاره به اینکه در پخت این کیک ها هیچگونه روغنی استفاده نمیشود گفت: این تکنولوژی مدرن کیک های ما است که از هیچ نوع روغن یا کره استفاده نشده فقط شیوه ترکیب مواد را تغییر دادیم و توانستیم این کیک ها را بدون روغن بپزیم.

وی در خصوص محصولات کارگاه خود گفت: انواع شیرینی های سنتی، بادامی، گردویی، حلواهای مخصوص همدان و انواع کاپ کیک ها در این کارگاه بدون روغن پخت می شود.

خانم نور الله زاده خاطرنشان کرد: به زودی باقلوای همدان نیز بدون هچگونه روغنی پخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما فعلا کار ویترینی انجام نمی دهیم و کارمان سفارشی است ادامه داد: آمادگی خودم را اعلام میکنم که حاضرم باهمه خانم هایی که به این زمینه علاقمند هستند همکاری داشته باشم و ورود کلیه بانوان به کارگاه من آزاد است.


مشاغل خانگی می تواند پشتیبانی برای واحد های بزرگ باشد

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه کشور نیاز به هر نوع مشاغل برای رفع بیکاری داشته و بخشی از اشتغال در واحد های بزرگ و با سرمایه گذاری های کلان ایجاد می شود، افزود: اجرای طرح های کلان به علت گستردگی زمان بر بوده و در عین حال این طرح ها یکی از ملزومات کشور برای رونق اشتغال و تولید به شمار می رود.

اقلامی با بیان اینکه بخشی از این مشاغل در بخش مشاغل خانگی ایجاد می شود، اظهار داشت: افراد جویای کار زیادی مشتاق و متقاضی فعالیت در منزل هستند و این افراد می توانند علاوه بر ایجاد اشتغال برای دیگر افراد نیز شغل ایجاد کنند.

وی مشاغل خانگی را پشتیبانی برای واحدهای بزرگ دانست و گفت: نمونه هایی مختلفی از اشتغال خانگی در استان همدان و در سطح وسیع در کشور وجود دارد که با کمترین هزینه بهترین وسایل و قطعات را تولید می کنند.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان یکی از مشکلات مشاغل خانگی را بازار فروش آن دانست و گفت: اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با ایجاد بازاچه هایی خود اشتغالی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان که بتواند پشتیبان مشاغل خانگی و رونق فروش آنها باشد، موافقت کردند.

اقلامی در خصوص طرح خانم نورالله زاده گفت: این کارآفرین با برنامه ریزی دقیق و سرمایه 50میلیون تومانی توانسته اشتغال شش نفر را فراهم کند.

وی گفت: با ساخت بازارچه هایی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای این استان می توان تولیدات و سوغاتی های ناشناخته همدان، تولیدات صنایع دستی ، پوشاک، ضروریات مردم نظیر صنایع تبدیلی خرد (مربا و ترشیجات) رابه افراد مقیم استان و مسافران و گردشگران عرضه کرد و مایحتاج آنان را با گردآوری در یک مجموعه به راحتی در دسترس قرار داد.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد مبادی ورودی و خروجی و بازارچه هایی برای به نمایش گذاشتن کالاهای تولیدی استان علاوه بر ایجاد اشتغال در رونق و جذب گردشگر و توریست نیز موثر است.

اقلامی ادامه داد: امسال 8 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این موضوع اعلام شده و12 میلیارد تومان هم صندوق کار افرینی عمومی از ابتدای سال تا الان در ارتباط با مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه افرادی که بخواهند از این مشاغل استفاده کنند، نمیتوانند در ادارات دولتی مشغول به کار شوند افزود: این یک راهکار بزرگ برای سرمایه دار بودن است.


توجه به نیاز بازار باید در اولویت مشاغل خانگی باشد

مدیر صندوق کارآفرینی و امید همدان با اشاره به ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی خانم نعیمه نورااله زاده گفت: این طرح یکی از پروژه های موفق و پر بازده در استان همدان خواهد بود که امیدواریم برای بانوان دیگر مشوق باشد.

علی افروخته بابیان اینکه ترویج ایجاد مشاغل خانگی تاکنون در همدان عمومیت پیدا نکرده افزود: بهتر است دولت با تبلیغات در این امر زمینه اشتغال را ایجاد کند و این به ترویج فرهنگ نیاز دارد.

وی ادامه داد :رمز پیروزی در مشاغل خانگی توجه به نیاز بازار است ؛ اگر کار آفرینان بر اساس نیاز بازاراقدام به تولید کالا کنند میتوانند در این زمینه پیشرفت کنند.

مدیرصندوق کارآفرینی و امید همدان در خصوص کیفیت مشاغل خانگی و پایداری این گونه شغل ها گفت : محصولاتی که با استفاده از مشاغل خانگی ایجاد میشود بسیار با ارزش و سودآور هستند.

این مسئول با بیان اینکه 50 درصد تحصیل کنندگان بانوان هستنند ادامه داد: بهتر است بانوان با ورود به این بخش زمینه اشتغال خود و اعضاء خانواده را ایجاد کنند.

وی ادامه داد ایجاد فعالیت های خانگی و خود اشتغالی جز رسالت های اصلی صندوق کار افرینی امید تعریف شده است،مشاغل خانگی با کمترین هزینه بیشترین سودآوری را دارد.

سال گذشته از طریق صندوق کارآفرینی 18 میلیارد و 400 میلیون تومان به طرحهای توسعه کارآفرینی استان همدان تسهیلات پرداخت شده است و 177 طرح نیز از محل توان بانکی به تصویب رسیده بود که به 50 طرح مصوب 74 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

همچنین در مجموع یکهزار و 147 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان همدان به طرح‌های اشتغال‌زا پرداخت شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
نحوه سفارش به چه صورته ، لينك دارين؟ كاش إز نمونه كاراتون عكس داشتين
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار