فیلم اختصاصی تابناک
زلفی گل گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند .
کد خبر: ۱۱۶۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸ 27 April 2024

اقدامات وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور از حذف فراخوان‌ها تا تشکیل کنسرسیوم با صنعت

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ محمدعلی زلفی‌گل در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت از نخبگان اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با همکاری بنیاد نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

این مسئول افزود: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم افزود: در توافقنامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند مخصوصاً آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

زلفی گل ادامه داد: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وی افزود: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم هم در سال گذشته و هم امسال در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی گفت: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم و یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل داده که تکنسین برای آن‌ها تربیت کند همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند .

فیلم / متن کامل سخنان وزیر علوم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار