کارگردان نمایش «قصه‌سازها» گفت: داوران در انتخاب آثار جشنواره به رده سنی توجه کنند زیرا بسیاری از آثار راه‎یافته به جشنواره برای کودکان نبوده و بیشتر بزرگسالان را جذب می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 17 September 2015
کارگردان نمایش «قصه‌سازها» گفت: داوران در انتخاب آثار جشنواره به رده سنی توجه کنند زیرا بسیاری از آثار راه‎یافته به جشنواره برای کودکان نبوده و بیشتر بزرگسالان را جذب می‌کنند.

به گزارش فارس؛رضا روان با بیان اینکه یکی از ضعف‌های جشنواره تئاتر ارزیابی‌های داوری است، اظهار کرد: داوران باید در انتخاب آثار به رده سنی این جشنواره توجه داشته باشند، زیرا بسیاری از آثار راه یافته به جشنواره برای کودکان نیست و بیشتر بزرگسالان را جذب می‌کنند.

وی به قدرت تأثیرگذاری نمایش کودک اشاره کرد و گفت: این نمایش مخاطبان بسیاری را به سالن‌های نمایش کشانده و باعث می‌شود افراد از سنین کودکی با نمایش آشنا شوند.

کارگردان نمایش «قصه‌سازها» بیان کرد: از آنجا که کودکان قدرت یادگیری بسیاری دارند پیام نمایش‌ها می‌تواند بر آنها نفوذ کرده و آنها را با شیوه درستی آموزش دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی بچه‌ها از کودکی نمایش تماشا می‌کنند، ضمن اخت شدن آنها با فضای تئاتر، موجب گرایش آنها در نوجوانی و بزرگسالی به سالن‌های نمایش می‌شود.

روان ادامه داد: تماشای نمایش انسان‌ها را از آسیب‌های زیادی دور می‌کند که کمترین تأثیر آن این است که حداقل چند ساعتی که در سالن نمایش حضور دارند غصه‌های خود را فراموش کرده و از زندگی لذت می‌برند.

وی با اشاره به تأثیر جشنواره بر آثار نمایش گفت: با توجه به تداوم این جشنواره، تئاتری‌های استان‌های مختلف در طی سال دغدغه شرکت در این جشنواره را دارند که همین امر یکی از دلایل بالا رفتن کیفیت آثار نمایشی حتی در طی سال می‌شود.

کارگردان نمایش «قصه‌سازها» یادآور شد: حضور بخش بین‌الملل یکی از محاسن این جشنواره است که باعث شده هم هنرمندان و هم مردم با تئاتر خارجی‌ها آشنا شده و در مواقعی به عنوان الگو استفاده شود، زیرا برخی از کشورهای خارجی در تئاتر کودک و نوجوان یک گام جلوتر هستند.

نمایش «قصه‌سازها» با ورود خاله قصه فروش به دهکده قصه‌سازها آغاز می‎شود. او برای خرید قصه‌هایی که توسط زنان دهکده، با بافتن خیال ساخته می‌شود، آمده است.

در بین مردم شاد دهکده او به دختری به نام پونه برمی‌خورد و ادامه ماجرا...

«قصه‌سازها» نوشته محمد نظری به کارگردانی رضا روان جزو آثار منتخب بخش ویژه تئاتر همدان انتخاب شده و به نمایش درخواهد آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار